کد خبر : 8220
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1395- 15: 12

مسجدی در فومن که مهم ترین پایگاه جوانان انقلابی در مبارزه با رژیم پهلوی بود

مسجدی در فومن که مهم ترین پایگاه جوانان انقلابی در مبارزه با رژیم پهلوی بود

خبرگزاری شبستان: مسجد سیاه ورود آلیان فومن مهم ترین پایگاه جوانان انقلابی در مبارزه با رژیم پهلوی بود که جوانان انقلابی شبانه روز در جلسات متعدد نوارهای سخنرانی و اعلامیه‌های امام راحل را در محل توزیع می‌کردند.

گیلانستان  آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور خاطراتی است كه این روزها دوباره از صندوقچه تاریخ بیرون آورده می‌شوند تا رشادت‌های یك ملت باز هم در برابر دیدگان جهانیان رخ نمایی كنند.

 روزگاری در كشوری كه مردم آن ‌را جماعتی آزاد و آزاداندیش تشكیل می‌دادند طاغوتی حكومت می‌كرد كه پس از مواجهه با انواع تحقیرهای اجتماعی، فرهنگی، بین‌المللی و غیره دیگر با رژیم ظلم همراهی نكردند و رژیم ستم شاهی را با تاج و تختش از كشور بیرون كردند.

مردم فومن هم همزمان و هم گام با مردم سراسر کشور، علیه رژیم ستم شاهی به پا خواستند و اقشار و گروه‌های مختلف مردم با حضور در صحنه های مبارزه، پیوند و هم بستگی خود را با مردم ایران و نهضت اسلامی به اثبات رساندند.

در این راستا فرا رسیدن ماه بهمن بهانه‌ای شد تا با یکی از مبارزان انقلابی که از دوران جوانی در مبارزات علیه نظام شاهنشاهی و استبداد مبارزه کرده است به گفتگو  بنشینیم.

مسجد سیاه ورود آلیان محل تصمیم گیری توزیع نوارها و سخنرانی‌های امام راحل در محل

ولی مهدوی‌نیا، مبارز انقلابی فومن با بیان اینکه در زمستان ۵۷ که تنها ۱۴ و نیم سال از عمرم می‌گذشت اوج مبارزات مردمی و تظاهرات خیابانی بود، اظهار داشت: ما هم همچون مردم سراسر کشور، شبانه روز در جلسات متعدد نوارهای سخنرانی و اعلامیه‌های امام راحل را  در محل توزیع می‌کردیم.

وی با بیان اینکه مسجد سیاه ورود آلیان یکی از مهمترین پایگاه‌های جوانان انقلابی در مبارزه با رژیم پهلوی بود، افزود: در یکی از شب‌های محرم در این مسجددوستم بلند شد و سخنرانی مختصری کرد و برای حضرت امام(ره) صلوات گرفت که از طرف عوام مردم و به تحریک برخی از وابستگان حکومت به ما حمله شد که اگر تعدادی از شیرزنان و ریش سفیدان محل نبودند شاید ۱۰ تا ۱۲ نفر ما جان سالم به در نمی‌بردیم.

این مبارز انقلابی فومن با بیان اینکه ساعت ۱۲ شب با ترس و لرز مسجد سیاه ورود آلیان را ترک کردیم، گفت: یک روز که منطقه ما به دلیل مراسمی خاص مملو از جمعیت بود با تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم یک راهپیمایی علیه شاه راه بیندازیم و این کار را با حدود ۱۰ نفر شروع کردیم.

مهدوی‌نیا با بیان اینکه پس از ۱۰ دقیقه جمعیت ما از ۱۵ نفر هم گذشت و این حرکت سبب وحشت عوام شد و ۸۰ درصد آنها متواری شدند،تصریح کرد: اسامی ما را یکی از وابستگان طاغوت که همه کاره منطقه بود به پاسگاه داد و پدرانمان را یک به یک تهدید کردند.

وی با بیان اینکه شاه فرار کرد و بختیار را سر کار آوردند، خاطرنشان کرد: بختیار دولت را در اختیار گرفت و با قلدری گفت؛ من مرغ طوفانم نه آن مرغی که از طوفان گریزد؛ در ان زمان ترس برم داشت که نکند انقلاب به پیروزی دست پیدا نکند و از طرف پاسگاه طاوغت دستگیر شویم.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه در همان موقع امام راحل وارد میدان شد و به بختیار نهیب زد که «این دولت غیر قانونی است و من تو دهان این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می‌کنم»، اظهار داشت:  این شد که بختیار هم فرار را بر قرار ترجیح داد و روزی که این اتفاق افتاد بهترین لحظه زندگیم بود و به قدری خوشحال بودم که سر از پا نمی‌شناختم.

مهدوی‌نیا با بیان اینکه سرانجام در تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب به پیروزی کامل دست یافت، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پاسگاه‌های ژاندرمری به دست مردم اداره می‌شدو شب‌ها از شهر ما حفاظت می‌کردند تا اینکه کشور سروسامان گرفت.

ویگفت:دم مسیحایی امام خمینی(ره) همه چیز را دگرگون کرده بود و پیر و جوان و نوجوان و زن و مرد و کودک همه در خدمت امام و گوش به فرمان آن حضرت بودند و سر از پا نمی‌شناختند.

این مبارز انقلابی فومن تصریح کرد: وقتی که حکومت با تمام تجهیزات نظامی حکومت نظامی اعلام کرد امام فرمودند: بریزید در خیابان‌ها و از دشمن طاغوت نترسید و همه مردم آمدند و در خیابان‌ها و جلوی سفاکان شاه ایستادند و تا آخرین توطئه غرب برای کودتا و شکست انقلاب را خنثی کردند.

نقش مردم در تداوم انقلاب اسلامی بی‌بدیل و انکار ناپذیر است

مهدوی‌نیا، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت کلمه، رهبری حضرت امام(ره) و گوش به فرمان ولی فقیه و ایمان به خداوند دانست و خاطرنشان کرد: نقش مردم در تداوم انقلاب اسلامی بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه انقلابی ماندگار است که مردم در تمام ارکان آن نقش داشته باشند، اظهار داشت: مردم باید در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و اقتصادی نقش موثر و مستمر داشته باشند و اگر جز این باشد امکان انحراف انقلاب از اهداف اصلی آن زیاد است.

این مبارز انقلابی فومن افزود: سهم خواهی از انقلاب چیز خوبی نیست زیرا همه انقلابیون خودشان را بدهکار انقلاب و امام می‌دانستند و فضای آن زمان و نوع نگرش فرهیختگان با  الان خیلی متفاوت بود ولی برای پذیرش مسئولیت و اداره امور حکومت برای بکارگیری مریدان و جوانان هیچ محدودیتی وجود نداشت.

مهدوی‌نیا با بیان اینکه همه کسانی که در ارکان مختلف نظام مشغول کار شدند خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقدس می‌دانستند، گفت: وقتی دشمن جنگ را بر ما تحمیل کرد بسیاری از همین افراد به عنوان فرماندهان جنگ در جبهه حاضر شدند و جمعیت کثیری هم به درجه رفیع شهادت و یا جانبازی نائل آمدند.

هوشیاری مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و مردم ولایی و مبارز ایران اسلامی در طول تاریخ همواره بهترین راه را انتخاب کرده‌اند و انقلاب اسلامی با رهبری هوشمندانه و با بصیرت امام خمینی(ره) به بار نشست./شبستان 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار