کد خبر : 42025
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398- 40: 10

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

مشکلات بانکی در مسیر توسعه تجارت ایران اختلال ایجاد می‌کند

مشکلات بانکی در مسیر توسعه تجارت ایران اختلال ایجاد می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی با اﺳﺘﺎن‌ﻫﺎی ﺟﻨﻮﺑﯽ روﺳﯿﻪ را مورد تأکید قرار داد و گفت: مشکلات بانکی در مسیر توسعه تجارت ایران اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش گیلانستان هادی تیزهوش تابان گفت:ضرورت استحکام و تقویت هر چه بیشتر حلقه های اصلی تجارت دو کشور اﯾﺮان و روﺳﯿﻪ را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات بانکی در مسیر توسعه تجارت ایران اختلال ایجاد می‌کند که انتظار داریم این موانع هر چه سریع‌تر برطرف شوند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه این دو کشور شرکای نجاری ﻣﻨﺎسبی برای یکدیگر به شمار می‌روند عنوان کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه بالا است و دو کشور می‌توانند با تقویت بیشتر مناسبات و با انعقاد قراردادهای همکاری منطقه‌ای سطح ارتباطات خود را افزایش دهند.

تیزهوش تابان به بحث معاهده اوراسیا و عضویت ایران در این قرارداد اقتصادی بین‌المللی اشاره کرد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ حضور اﯾﺮان در ﻣﻌﺎﻫﺪه ﮔﻤﺮﮐﯽ اوراﺳﯿﺎ ﮐﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎی روﺳﯿﻪ، ﺑﻼروس، ﻗﺮﻗﯿﺰﺳﺘﺎن، ﻗﺰاﻗﺴﺘﺎن و ارﻣﻨﺴﺘﺎن ﺗﺸﮑﯿﻞ دﻫﻨﺪه آن ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻧﺸﺎن‌دﻫﻨﺪه ﻋﻤﻖ رواﺑﻂ اﻗﺘﺼﺎدی ایران و روسیه اﺳﺖ.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان برخی از مزیت‌ها و کارکردهای مثبت معاهده گمرکی اوراسیا برای کشورمان را برشمرد و اظهار داشت: اﯾﺮان به ویژه در شرایط تحریم از اﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ مغتنم ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ اﺳﺘﻔﺎده کند و از ﻣﺰاﯾﺎی ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺮﻓﻪ‌ﻫﺎی ﮔﻤﺮکی در تجارت با کشورهای عضو معاهده نیز بهره‌مند شود.

وی مقوله ﺗﺴﻬﯿﻞ در ارتباطات تجاری و بازرگانی بین دو کشور اﯾﺮان و روﺳﯿﻪ به ویژه در مقطع زمانی حساس کنونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های سالانه می‌تواند به کشورمان کمک کند تا بتواند با ارائه راﻫﮑﺎرﻫﺎی مقتضی ﻣﺸﮑﻼت و موانع توسعه تجاری خود با کشورهای CIS را برطرف سازد.

تیزهوش تابان فواید تعاملات چندجانبه گروه‌های تجاری ایران، روسیه و کشورهای CIS ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ را بسیار فراوان دانست و افزود: افزایش ﺳﻄﺢ ﻣﻨﺎﺳﺒﺎت تجاری کشورمان یکی از این مزیت‌ها است از سوی دیگر انتظار داریم تجار ﮐﺸﻮرهای عضو و به ویژه ایران نیز بتوانند از اﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ به دست آمده ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ‌ای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.
انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار