کد خبر : 29507
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397- 41: 11

مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی و گوشت در گیلان وجود ندارد

مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی و گوشت در گیلان وجود ندارد

سرپرست معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت:‌‌ با اقدامات خوب شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی مشکلی در مورد تأمین نهاده‌های دامی و گوشت در استان وجود ندارد.

حجت علی اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ با تمهیدات شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی گیلان در حال حاضر مشکل یا کمبودی در مورد تأمین نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و سفید در این استان وجود نداشته و ذخیره سازی در این مورد به‌طور کامل انجام شده است.

سرپرست معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان مصرف مرغ استان را بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن اعلام کرد و افزود:‌ در بحث نیاز بازار مصرف با توجه به توان کشتار روزانه ۵۰۰ تن مرغ در گیلان هیچ مشکلی در حوزه تأمین مایحتاج مصرف‌کنندگان وجود ندارد و اوضاع کاملاً تحت کنترل است.

علی‌ اکبرنژاد با بیان اینکه در ایام تعطیلات مصرف مرغ به حدود ۲۸۰ تن نیز می‌رسد تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در‌ گیلان این استان یکی از مراکز عمده تولید مرغ کشور محسوب می‌شود به‌طوری که هم‌اکنون روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن مرغ به بازار تهران صادر می‌شود.

وی از واردات کافی نهاده‌های خوراکی برای تغذیه دام و طیور به داخل کشور خبر داد و ابراز داشت:‌ اخیراً در گیلان یکسری کمبود نهاده‌های خوراکی دام و طیور به‌علت بروز مسائلی در حوزه حمل و نقل به وجود آمده بود که آن هم با بهتر شدن شرایط کاملاً برطرف شده است.

سرپرست معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان وضعیت ذخایر استراتژیک استان را برشمرد و گفت:‌ در حال حاضر سویا‌ و ذرت مورد نیاز به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی گیلان ذخیره شده است بنابراین نگرانی در بحث تأمین انواع نهاده‌ها در استان وجود ندارد.

علی‌ اکبرنژاد به کشتار ۸ تا ۱۰ تن گوشت گرم و توزیع آن در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان اشاره کرد و بیان داشت:‌ علاوه بر این قرار است نسبت به واردات گوشت قرمز مورد نیاز از سایر کشورهای همسایه نظیر آذربایجان و ارمنستان و توزیع آن در سطح بازار اقداماتی انجام شود.

وی از ذخیره بیش از ۴۰۰ تن گوشت مرغ در انبارهای شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی گیلان سخن گفت و افزود:‌ فعلاً توزیع این ذخایر در دستور کار نیست اما در صورت افزایش قیمت مرغ در بازار تا حد ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و یا بالای ۱۰ هزار تومان نسبت به توزیع مرغ منجمد اقدام می‌شود.

سرپرست معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برای مصرف ۶ ماه آینده به اندازه کافی نهاده‌ و گوشت سفید و قرمز ذخیره شده است خاطرنشان کرد:‌ جهاد کشاورزی گیلان از قبل تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده است به این ترتیب جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/‌م

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار