کد خبر : 74615
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400- 59: 8

در جشنواره فیلم «آرتیسان» انگلستان انجام شد؛

نامزدی فیلم کوتاه «حباب» ساخته هنرمندی گیلانی در ۸ بخش

نامزدی فیلم کوتاه «حباب» ساخته هنرمندی گیلانی در ۸ بخش

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی «حامد اریب» هنرمند گیلانی در هشت بخش اصلی جشنواره بین المللی فیلم «آرتیسان» انگلستان برگزیده شده است.

به گزارش گیلانستان، حامد اریب هنرمند گیلانی با اشاره به شرکت فیلم کوتاه «حباب» در جشنواره بین‌المللی فیلم «Artisan Film Festival» انگلستان، اظهار کرد: این فیلم در هشت بخش این جشنواره نامزد دریافت جوایز اصلی شده است.

وی ادامه داد: نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین طراحی صدا، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی پوستر و بهترین بازیگر مرد جوایزی هستند که فیلم حباب نامزد دریافت آنها شده است.

کارگردان فیلم کوتاه «حباب» با اشاره به اینکه این فیلم به عنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور دارد، افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۲۰ ژانویه امسال میلادی در استراتفورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه «حباب» که به تهیه‌کنندگی من و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم» از کشور هلند و شرکت فیلم‌سازی «سیکا فیلم» تهیه شده است، اضافه کرد: این فیلم روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می‌کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد.

اریب ادامه داد: «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر و زندگی در تعلیق است.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه «حباب» پیش از حضور در این جشنواره موفق به کسب ۱۲ جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده است، افزود: جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه از فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک، بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین این دی ۲۰۲۱، جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم کودکان آریایی جیپور هندوستان ۲۰۲۱، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم مستقل برزیل و جایزه بهترین فیلم ترکیبی و بهترین فیلمبرداری از جشنواره حلقه طلایی Golden Reel سنگاپور بخشی از این جوایز است.

گفتنی است؛ فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی و تهیه کنندگی «حامد اریب» در کشورهای ترکیه و ایران به مدت ۲۱ دقیق تصویربرداری و تولید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار