کد خبر : 36576
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398- 16: 11

نزدیکی دل‌ها، صفای جان‌ها/ مساجدی که در رشت میزبان محافل قرآنی هستند

نزدیکی دل‌ها، صفای جان‌ها/ مساجدی که در رشت میزبان محافل قرآنی هستند

همه‌روزه هزاران نفر از مردم روزه‌دار و خداجوی گیلانی اعم از پیر و جوان، زن و مرد با حضور در محافل انس با قرآن و مأنوس شدن با کلام الهی از فیوضات قرآن در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گیلانستان رمضان ماه میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه تقوا، طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.

رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شدو رابطه ویژه‌ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد. مومنان در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می‌شوند و با خواندن، یادگیری و تدبر در آن، به دل‌هایشان جلاء دوباره می‌بخشند.

 

بهترین اعمال در شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است که هر ساله با فرا رسیدن ماه رمضان در مساجد رونق می‌یابد. همه‌روزه هزاران نفر از مردم روزه‌دار و خداجوی گیلانی اعم از پیر و جوان، زن و مرد با حضور در محافل انس با قرآن و مأنوس شدن با کلام الهی از فیوضات قرآن در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند.

 

در این راستا ویژه‌برنامه‌ها و محافل قرآنی بسیاری در مساجد شهرستان رشت برگزار و میزبان روزه‌داران مومن این استان است.

 

*بیست و یکمین دوره محفل « ۳۰ رو با قرآن» در مجتمع خاتم الانبیا(ص)

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیستمین دوره محفل « ۳۰ روز با قرآن» با حضور روزه‌داران مومن در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

 

این مراسم از سوی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گيلان به همت اداره ارشاد شهرستان رشت و همكاری انجمن قرآن و عترت در طول ماه رمضان از ساعت ۱۷ عصر در مجتمع خاتم‌الانبياء دایر است.

 

*ترتیل خوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه خواهر امام

مراسم ویژه ترتیل خوانی قرآن کریم با تلاوت یک جز قرآن کریم توسط چهار نفر از قاریان زبده و ممتاز استان در بقعه متبرکه خواهر امام رشت برپاست.

 

این برنامه که به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز گیلان، شبکه باران پخش می شود هر روز از ساعت ۱۴:۳۰ در بقعه خواهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 

*جزءخوانی قرآن کریم در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) رشت

در این مسجد جزءخوانی قرآن کریم به‌منظور ختم قرآن در ماه رمضان هر روز ساعت ۱۱ صبح ویژه خواهران برگزار می‌شود.

 

اقامه نماز جماعت به همراه اقامه یک روز نماز قضا در هر نوبت و برگزاری مراسم شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های مسجد فاطمه الزهرا در ماه رمضان است.

 

*گلزار شهدا میزبان جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان

هیئت عاشقان اهل بیت(ع) گلزار شهدای رشت نیز با برگزاری ترتیل خواتن قرآن کریم هر روز میزبان مومنان روزه‌دار و ولایتمدار است.

 

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر همراه با تفسیر قرآن، برپایی مراسم ولادت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های رمضانی در گلزار شهدای رشت است.

 

*شب‌های وصل در هیئت خادمین الرضا

هیئت خادمین الرضا(ع) رشت نیز با برگزاری مراسم ویژه« شب‌های وصل» به مناجات‌خوانی در ماه رمضان می‌پردازد.

 

در این مراسم که هر شب ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام سید اباذر علوی برگزار می‌شود، ۱۲ نفر از مداحان خوب استان مناجات‌خوانی خواهند کرد.

همچنین هر روز ساعت ۱۱ یک جزء قرآن کریم ویژه خواهران در محل هیئت واقع در فلکه نیروی دریایی، انتهای خیابان خبرنگار، ساختمان کساء تلاوت می‌شود.

لازم به ذکر است همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) رشت همزمان با اقامه نمازجماعت ظهر و عصر جلسه تفسیر قرآن کریم توسط آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه درگیلان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار