کد خبر : 39190
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 تیر 1398- 26: 17

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

نهضت وقف قرآنی احیا شود/ فعالیت ۲۱۶ موسسه و خانه‌ قرآنی در گیلان

نهضت وقف قرآنی احیا شود/ فعالیت ۲۱۶ موسسه و خانه‌ قرآنی در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم احیای نهضت وقف قرآنی، گفت: باید نهضت‌های مردمی و مجمع خیرین قرآنی احیا و منجر به حفظ حریت قرآن در مجامع شود.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام سعید مهدوی صبح یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی رؤسای ادارات قرآنی پنج استان شمالی کشور که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: حوزه علمیه و دانشگاه‌ها هیچ احساس تعهدی در تراز قرآن ندارند و باید زمینه‌ای برای برانگیختن این دو بخش برای نهضت رجوع به مفاهیم قرآنی فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر احیای نهضت وقف قرآنی در جامعه، گفت: مجموعه‌های دینی و قرآنی همیشه با مشکل فقدان بودجه مواجه هستند این درحالی است که مراکز دولتی موظف به حمایت از این بخش بوده اما نباید این موضوع سبب وابستگی مجموعه‌های قرآنی به منابع حاکمیتی و دولتی شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت‌ها سلیقه‌ای و جناحی است، ادامه داد: باید نهضت‌های مردمی و مجمع خیرین قرآنی احیا و منجر به حفظ حریت قرآن در مجامع شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه باید منویات مندرج در بیانیهگام دوم انقلاب مبنی بر توجه جدی به اخلاق و معنویت در جامعه‌ی اسلامی را عملیاتی کرد، افزود: بهترین شیوه تسریع در این روند تاسی از ذخایر عظیم الهی مندرج در قرآن کریم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با به فعالیت ۳۶ مؤسسه و ۱۸۰ خانه قرآنی در حوزه شهری و روستایی استان گیلان اشاره کرد و گفت: مراکز قرآنی گیلان تحت مدیریت و نظارت اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فعالیت های خود را انجام می دهند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار