کد خبر : 53266
تاریخ انتشار : جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

امام جمعه رشت:

هرجا هجومی حرکت کردیم مستکبران عقب نشستند/ دشمن از اخم ملت ایران می ترسد+ تصاویر نماز جمعه

هرجا هجومی حرکت کردیم مستکبران عقب نشستند/ دشمن از اخم ملت ایران می ترسد+ تصاویر نماز جمعه

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به برخی مسئولان گفت: هیچ حرکتی نباید در راستای نشان دادن چراغ سبز به دشمن باشد و یک بار هم که شده مانند رهبر معظم انقلاب به آمریکایی ها بگویید شما را شایسته مذاکره نمی دانیم.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که انفاق به پدر و مادر بالاترین انفاق محسوب می شود بنابراین یکی از مصادیق تقوای الهی، توجه فرزندان به پدران و مادران است.
وی به دو حادثه مهم در ششم و هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ ترور نافرجام مقام معظم رهبری بود که منافقان کور دل ذلیل شدند و هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ روز شهادت سید شهیدان آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران او است که این روز به اهالی دستگاه قضا تبریک و تسلیت عرض می کنم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اکنون در راس دستگاه قضا فردی قرار گرفته که در تلاش است این دستگاه را از درون پالایش کند، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری قوه قضائیه باید سلامت این دستگاه را در اولویت قرار دهد و تا می توانید بازرسی ها را افزایش دهید و اکنون شاهد این حرکت مبارک در دستگاه قضا هستیم.
آیت الله فلاحتی به خیمه شب بازی دولتمردان آمریکا اشاره کرد و گفت: حرکت یک بام و دو هوای اروپایی های یدک کش آمریکا و آژانس حکام انرژی هسته ای باج خواهی از ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است، بیان کرد: آمریکا می خواهد فشار حداکثری علیه مردم ایران را تمدید کند و ایران را به نقطه صفر مذاکره برای مذاکره دیگر برگرداند تا دوباره مسئولان ما را پای میز مذاکره بنشاند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تعجب از رفتار برخی از دولتمردان، خاطرنشان کرد: آمریکا علیرغم این همه دروغ و خیانت علیه ایران در تلاش برای رقم زدن یک مذاکره برای مذاکره ای دیگر است.
آیت الله فلاحتی به شناخت و درک مردم آمریکا و اروپا نسبت به ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: مردم کشورهای غربی ملت ایران را به خوبی شناختند اما دولت های مستکبر آنها جانی های بین المللی هستند و تا آخرین تیر در خشاب علیه مردم ما دشمنی می کنند.
وی با بیان اینکه حقوق زن، انرژی هسته و موشک بهانه است، اظهار کرد: قدرت های استکباری به ویژه آمریکا اصل دین و نظام را نشانه رفته اند.
امام جمعه رشت، خطاب به بعضی از مسئولان گفت: آمریکایی ها سر برجام همه چیز را به هم زدند ضمن اینکه آمریکا ها همان ها هستند که حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها جانی ترین و ظالم ترین افراد در عرصه بین المللی هستند بنابراین داشتن نگاه برد – برد نسبت به دشمن اشتباه و بیهوده است بنابراین توقع نداریم بعضی از رجال سیاسی به آمریکایی ها میدان دهند.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه هر جا هجومی حرکت کردیم مستکبران عقب نشستند، بیان کرد: ملت ایران به ویژه خانواده شهدا و آزادگان از اروپایی ها و آمریکایی ها طلبکار هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: انرژی هسته ای ما را به خاک سیاه کشاندند اکنون صحبت از بازگشت و مذاکره جدید می کنند و اگر این دفعه کسی به دنبال مذاکره با آمریکا باشد مردم ایران پاسخ او را می دهند.
وی با بیان اینکه لبخند ژکوند به دشمن نزنید زیرا دشمن از اخم ملت ایران می ترسد، اظهار کرد: هیچ حرکتی نباید در راستای نشان دادن چراغ سبز به دشمن باشد و یک بار هم که شده مانند رهبر معظم انقلاب به آمریکایی ها بگویید شما را شایسته مذاکره نمی دانیم.
آیت الله فلاحتی به موضع ضعف آمریکا در عراق اشاره کرد و افزود: امیدوارم جوانان حشدالشعبی و نیروهای مقاومت به پایگاه های آمریکا در سراسر دنیا هجوم ببرند.
امام جمعه رشت، ربایش جوانان حشدالشعبی را نتیجه استیصال آمریکا دانست و بیان کرد: امروز آمریکا متوجه شده تسلیحات نظامی دیگر برای آنها کارساز نیست.
وی در ادامه به زندگی در سایه اسلام و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از بخش های سبک زندگی اسلامی، داشتن حیا، شرم و عفت است و اگر انسان ها به ویژه مسلمانان دارای ویژگی حیا باشند بسیاری از گرفتاری ها در جامعه به وجود نمی آید و بسیاری از صفت های برجسته در جامعه احیا می شود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حیای انسان در برابر خدا در رده نخست حیاها است، اظهار کرد: اگر انسان در مقابل خدا شرم کند در برابر بسیاری امور نیز شرم خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: اگر انسان می خواهد عزیز باشد باید در خفا و نزد مردم از خدا پروا داشته باشد.
وی تصریح کرد: کسی که مرتکب گناه می شود به ویژه هنگامی که دیگران او را نمی بینند باید بداند خدا ناظر و حاضر بر اعمال او است.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار