کد خبر : 62914
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399- 49: 10

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شد/ وزش شدید باد

هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شد/ وزش شدید باد

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود جریانات جنوبی به استان از شامگاه سه شنبه، گفت: وزش شدید باد گرم از مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده برای استان است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به ورود جریانات جنوبی از شامگاه سه شنبه به استان گیلان، اظهار کرد: به سبب تغییرات فشاری در منطقه چهارشنبه شاهد وزش باد در استان خواهیم بود.

وی افزود: وزش باد در برخی ساعات شدید یا به صورت موقتی خیلی شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: از روز چهار شنبه تا پنجشنبه نیز به دلیل نفوذ موج ناپایدار به منطقه شاهد بارندگی و وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق برای استان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز پنجشنبه نیز به دلیل کاهش محسوس دما، بارش در ارتفاعات به صورت برف و در برخی مناطق جلگه‌ای نیز به صورت بارش برف و مخلوطی از برف و باران پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان برای امروز (سه شنبه) نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌ها گاهی شدید است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا برای فردا تا ۶۰ سانتیمتر خواهد رسید، گفت: برای چهارشنبه نیز آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با وزش باد به تدریج همراه با بارندگی پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا برای چهارشنبه بیش از یک متر خواهد رسید، اظهار کرد: وضعیت دریا برای انجام فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی برای امروز و فردا در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: سرعت وزش باد به اندازه‌ای است که می‌تواند به سازه‌ها، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمان، احتمال شکستن درختان، احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ آسیب زده و شرایط را برای گسترش آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع، افزایش ذوب برف در ارتفاعات و افزایش سطح آب رودخانه‌ها فراهم کند.

دادرس افزود: از دستگاه‌های متولی و خدماتی خواسته شده تا تمهیدات لازم برای وقوع هر گونه حادثه‌ای را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار