کد خبر : 29691
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1397- 40: 10

ویزیت رایگان ۱۲۰ نفر از سالمندان روستاهای صعب‌العبور آستارا

ویزیت رایگان ۱۲۰ نفر از سالمندان روستاهای صعب‌العبور آستارا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا از ویزیت رایگان ۱۲۰ نفر از سالمندان روستای محروم و صعب‌العبور مشند از توابع بخش مرکزی این شهرستان به مناسبت هفته جهانی سالمند خبر داد.

به گزارش گیلانستان نظام عباسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: طرح ویزیت رایگان به مناسبت هفته جهانی سالمند با همکاری جامعه بسیج پزشکی و گردان امام حسین(ع) سپاه ناحیه این شهرستان در روستاهای محروم و دورافتاده بخش مرکزی شهرستان آستارا به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در قالب طرح مذکور، حدود ۱۲۰ نفر از سالمندان روستای محروم و صعب‌العبور مشند از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند گفت: برای ویزیت این تعداد سالمند، یک تیم پزشکی متشکل از دو پزشک، یک ماما و دو کارشناس بهداشت به محل اعزام شده بودند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه بالغ‌بر هفت میلیون ریال داروی رایگان در بین افراد سالمند ویزیت‌شده توزیع شد گفت: اندازه‌گیری فشار و قند خون ساکنین روستا از دیگر بخش‌های طرح ویزیت رایگان روستای مشند از توابع بخش مرکزی این شهرستان بود.

عباسی تجلیل از بازنشستگان سالمند شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا را از دیگر برنامه‌های هفته جهانی سالمند در این شهرستان دانست و افزود: سالمندان گنجینه‌های علمی وتجربی هر کشور هستند که می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی و علمی تاثیرگذار باشند.

به گزارش فارس، سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد، به همین دلیل از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ مهرماه جهت گرامی‌داشت این مناسبت، هفته سالمند نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار