کد خبر : 45513
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398- 11: 21

پیام تبریک دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان به مناسبت روز پرستار

پیام تبریک دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان به مناسبت روز پرستار

.

به گزارش گیلانستان، دکتر مجید دل آور “دبیر انجمن اسلامی پزشکان گیلان” به مناسبت روز پرستار پیام تبریکی به شرح زیر صادر نمود:

پیامبر اکرم(ص):” هر کس در برآوردن نیاز بیماری بکوشد، خواه آن را برآورد و خواه برنیاورد، از زیر بار گناه خویش بیرون می رود، به سان آن روز که از مادر، زاده شده است.”

پرستاری، تعریف واقعی “خدمت به مردم” است. حرفه‌ای که شب و روز نمی‌شناسد، مشکلات شخصی نمی‌شناسد، میزان پرداختی نمی‌شناسد، وقتی پرستار در مقابل یک بیمار و مددجو قرار می‌گیرد همه چیز فراموش می‌شود و تنها درد و دغدغه‌ی بیمار درد و دغدغه‌ی اوست، چرا که پرستار در تمام مدت بستری همراه بیمار است و در واقع همدم و هم‌درد اوست.
پرستار آن پرتلاش‌ترین عضو نظام سلامت در کشور ماست که از قضا کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.
پرستاری از مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود که علیرغم پیگیری های مکرر صنف پرستاری و وعده های مکرر مسئولین، حق و حقوق این صنف زحمتکش هنوز به خوبی ادا نشده است.
حال آنکه پرستار باید با روانی آرام و پشتوانه‌ای محکم، وارد محیط کاری خود شود و این آرامش و اطمینان را به مددجویان منتقل کند تا مرهمی بر آلام آنان باشد.
یقینا اگر درک و دانش و مهم‌تر از آن، اراده نسبت به این مهم در تصمیم‌گیران جامعه وجود داشته‌باشد، انجام اقداماتی در جهت رضایت پرستاران چندان دشوار و دور نخواهد بود.
ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز عزیز پرستار به این عزیزان عرصه‌ی سلامت، با اطمینان می‌گویم این قشر قابل ستایش جامعه ما، قطعا با اراده جمعی و خواست خود، می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور، جایگاه حقیقی خود را بازیابند؛ ان‌شاالله.

مجید دل آور
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران
و دبیر گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار