کد خبر : 35477
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 فروردین 1398- 26: 18

رئیس پلیس راه:

کاهش ۳۹ درصدی تصادفات فوتی در گیلان

کاهش ۳۹ درصدی تصادفات فوتی در گیلان

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: در طرح نوروزی سالجاری، کاهش ۳۹ درصدی تصادفات فوتی، کاهش ۱۹ درصدی وقوع تصادفات جرحی، کاهش ۲۵ درصدی مجروحان تصادفات و کاهش ۱۵ درصدی وقوع تصادفات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

به گزارش گیلانستان سرهنگ حسین محمدپور در نشست با اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی سالجاری تاكنون بیش از ۶ میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از هموطنانمان با یک میلیون و ۵۰۹ هزار خودرو وارد استان شده‌اند كه این آمار نسبت به سال گذشته، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاكنون شاهد وقوع ۸۳۰ فقره تصادف در جاده‌های استان بودیم كه در این حوادث ۲۳ نفر از هموطنانمان فوت و ۴۳۶ نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۴ رخ داده است، تصریح کرد: در طرح نوروزی سالجاری کاهش ۳۹ درصدی تصادفات فوتی، کاهش ۱۹ درصدی وقوع تصادفات جرحی، کاهش ۲۵ درصدی مجروحان تصادفات و کاهش ۱۵ درصدی وقوع تصادفات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه بیشترین کاهش تصادفات در محورهای فرعی استان با ۵۴ درصد کاهش بوده است، گفت: حدود ۲۸ درصد تصادفات منجر به فوت به علت تجاوز به چپ صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به تعامل و همکاری مستقیم سازمان‌های اورژانس، هلال احمر، راهداری و امداد خودرو با پلیس، خاطرنشان کرد: طرح نوروزی پلیس راه با ۴۵۰ نفر نیرو در قالب یک صد تیم گشتی از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ اجرا شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار