کد خبر : 4552
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1395- 49: 12

کشف قبر و سردآبه هایی متعلق به عصر صفویه در رشت + تصاویر

کشف قبر و سردآبه هایی متعلق به عصر صفویه در رشت + تصاویر

در هنگام حفاری قبرها و سردآبه هایی کشف شد که پس از بررسی های سازمان میراث فرهنگی مشخص شد که سردآبه ها و آجرها مربوط به دوره ی صفویه است.

به  گزارش درگیلان، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفتگویی در خصوص توقف پروژه ی بهسازی صحن خواهر امام رضا(ع) اظهار داشت: توقف این پروژه از سوی سازمان میراث فرهنگی بوده و دلیل آن کشف سردآبه ها و قبرهایی متعلق به عصر صفویه است.

وی افزود: پروژه ی بازآفرینی حرم خواهر امام رضا(ع) توسط شهرداری آغاز شد اما میراث فرهنگی به دلیل وجود آثار میراثی باید بر روی پروژه نظارت وجود داشته باشد.

عادلی با اشاره به اینکه این پروژه با دستور میراث فرهنگی متوقف شده است، ادامه داد: جلساتی برای حل شدن این موضوع برگزار شده است تا میراث فرهنگی نظارت خود را آغاز کند.

953

8562

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی در چند مرحله از این پروژه بازدید کرده است و باید زمان پایان این توقف مشخص شود.

وی در خصوص اینکه آیا شی تاریخی خاصی طی حفاری ها پیدا شده است اذعان داشت: محلی که مورد حفاری واقع شده مربوط به زمینی است که مربوط به مدرسه انقلاب اسلامی است که در هنگام حفاری قبرها و سردآبه هایی کشف شد که پس از بررسی های میراث فرهنگی مشخص شد که سردآبه ها و آجرها مربوط به دوره ی صفویه است و باید بازآفرینی شود.

عادلی تاکید کرد: تلاش ما بتوانیم بر این است تا در زمان توقف پروژه در محوطه ی مورد حفاری واقع شده در سایر بخش های صحن بتوانیم ادامه ی پروژه ی بهسازی را انجام دهیم./خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار