کد خبر : 43270
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

مدیرکل انتقال خون گیلان:

گیلانی‌ها ۱۳ هزار واحد خون در ایام محرم اهدا کردند

گیلانی‌ها ۱۳ هزار واحد خون در ایام محرم اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: مردم نوع دوست گیلان همزمان با آغاز ماه محرم تا اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون ۱۳ هزار و ۲۳۰ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش گیلانستان بابک پاکدل خوش اخلاق در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مشارکت مردم در پویش نذر خون، اظهار کرد: مردم نوع دوست گیلان همزمان با آغاز ماه محرم تا اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون که با شعار «دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» در استان برگزار شد، ۱۳ هزار و ۲۳۰ واحد خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان اهدای خون در ایام ماه محرم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته است، افزود: ۵۹ درصد اهداکننده مستمر، ۲۸ درصد اهدا کننده با سابقه و ۱۳ درصد هم برای بار اول در طرح نذر خون امسال مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه ۴۱۸ نفر از اهدا کنندگان خانم و ۱۲ هزار و ۸۱۲ نفر آقا بودند، گفت: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر، مصادف با ۷ آبان ماه سال جاری ادامه داد.

پاکدل با اشاره به اینکه گیلان از استان های پر مصرف خون است، تصریح کرد: مراکز درمانی در استان هر هفته به هزار و ۲۶۵ واحد خون نیاز دارند و علاوه بر این وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی، قلبی، دیالیزی و همچنین حوادث جاده ای باعث شده که نیاز به خون و فرآورده های خونی استان زیاد باشد.

گفتنی است؛ هشت پایگاه ثابت انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، آستارا، فومن، بندرانزلی و دو اتوبوس سیار آماده خونگیری از مردم هستند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار