کد خبر : 17897
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1396- 51: 16

گیلان خاطره خوبی از استانداران غیربومی و پروازی ندارد/ لزوم توجه دولت به نخبگان و نیروهای انقلابی

گیلان خاطره خوبی از استانداران غیربومی و پروازی ندارد/ لزوم توجه دولت به نخبگان و نیروهای انقلابی

شایستگی مدیرارشد استان صرفاً در بومی بودن و نبودن آن‌ها خلاصه نمی‌شود اما حضور نماینده عالی دولت غیربومی بر رأس مهم‌ترین نهاد دولت در استان بدون شک آفتی خطرناک است.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، عزیز پورعزیزی مدیرکل اسبق فرهنگی اجتماعی استانداری و مدرس حقوق دانشگاه های گیلان طی یادداشتی پیرامون تغییر استاندار گیلان نوشت:

درخبرها آمده شخصی از یک استان دیگر قرار است بعنوان استاندار گیلان معرفی شود. متاسفانه مردم
گیلان این موضوع تلخ را در ادوار گذشته تجربه کرده اند و عملکرد ضعیف انها استان گیلان را در بخشهای مختلف دچار چالش وبحران کرده است.

همان‌طور که دیگر استان‌ها اجازه ورود مدیر غیربومی را به استان خود نمی‌دهند، در گیلان هم باید این‌گونه باشد و تا وقتی‌که ما مدیر لایق بومی داریم نباید مدیر غیربومی روی کار بیاید.

معنی این حمایت از نیروی بومی تعصب نیست و همه ما ایرانی هستیم اما چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است. در مدیران بومی هم باید توجه داشته باشیم که باید توانمندی داشته باشند چراکه مدیر نالایق بومی آفتی بدتر از مدیر غیربومی است.

مدیر بومی نالایق همه توان خود را برای حفظ جایگاه صرف می‌کند و این نوع سیستم منجر به فساد می‌شود. اما بااین‌حال باید توجه داشتیم که اولویت اول دولت برای انتخاب استاندار باید مربوط به بومی‌ها باشد.

با انتقاد از حضور استاندار پروازی در استان در گذشته استاندار غیربومی تسلطی به اوضاع گیلان را ندارد و برای همین شاهد مشکلاتی در گذشته بودیم.

شایستگی مدیرارشد استان صرفاً در بومی بودن و نبودن آن‌ها خلاصه نمی‌شود اما حضور نماینده عالی دولت غیربومی بر رأس مهم‌ترین نهاد دولت در استان بدون شک آفتی خطرناک است چرا که تسلط مدیر غیربومی بر مسائل اجتماعی محیط ناکافی است و به دلیل نداشتن تصویری جامع از اطراف خود، تصمیماتی ناپخته اتخاذ می‌کند.

هرچند دراین چهارسال عدم توجه به نیروهای انقلابی ومومین و نخبگان استان که خانه نشین شده اند و نماینده عالی دولت در این استان که بومی هم هستند برای استفاده از تجربیات ارزنده آنها قدمی برنداشته است.

این در شرایطی است که این افراد با سال های تجربه مدیریت، اکنون به مرز پختگی رسیده اند و می توانند منشا خدمات فراوانی برای گیلان باشند. به رغم این تجربه، آنها در چهارسال گذشته که از حضور دولت می‌گذرد مورد اعتماد قرار نگرفته اند و قدمی برای استفاده از این پتانسیل های بزرگ بر داشته نشده وبکارگیری مدیران ضعیف وناتوان باعث شده
استان گیلان دراین چهارسال دربخش های مختلف بخصوص در حوزه تولید،اشتغال،وصنعت ونظارت در جایگاه ضعیف قرار گیرد.

هر چند نباید از خدمت و تلاش های برخی استانداران انقلابی غیر بومی که همواره منشا خدمات خیر و ماندگاری برای استان بوده اند غافل شد ولی باید این را نیز صادقانه گفت که حضور برخی استانداران غیربومی برای استان چیزی جز عقب ماندگی و درجا زدن برای استان گیلان در پی نداشته است.

بررسی سوابق و توانمندی های نیروهای بومی استان این امر را به عینه نشان می دهد که یک استاندار بومی انقلابی باتجربه وکاربلد تازه نفس می تواند با چند تیم کاری باحضور مدیران انقلابی با روحیه جهادی مجزا مشکلات گیلان را درعرصه های مختلف کم کنند.

عزیز پورعزیزی

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی‌مرادبخش لمرجانباز۵۵%ضایع نخاعی گیلان تالش سه شنبه , ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

باسلاادب وعرض تسلیت ایام شهادت سرورسالارشهیدان حضرت امام حسین (ع) وورودسربازآن حضرت شهیدبزرگوارشهیدحججی‌ را به خاک وطن گرامی میداریم بنده چندجمله ایی بخدمت مدیرمسول گیلانستان عارضم که دراداره آموزش پرورش گیلان واقعانمیدانم چه خبرهایی است وبنده بعنوان جانبازبسیجی وکارمند آموزش پرورش تالش میخواهم بدانم مدیران ومسولین آموزش پرورش گیلان دنبال چه چیزهایی هستند که گویی خدای نکرده خبرهای متعارفی به گوش اینهارسوندند مابی خبریم که سرخود ساز آوازهای خودرادنبال میکنندمثل اینکه چشم هایشان این تشیع هرروزه شهدای گمنام وشهدای مدافع حرم رانمی بینند؛ونمیدانم بادستورچه کسی بافرزندان شهدا وفرزندان جانبازان درسر کارآنها جنگ دعوابه راه انداختند معاون اداره آموزش پرورش ناحیه یک بنام آقای رضاحسینی وپشت پرده مریم انجم روز باکارشناس حقوقی آن اداره مربوطه که فرزندیک جانبازضایع نخایی هستند درمحل کارآن باوی برخورد فیزیکی داشتندو فرزندجانبازی که شش سال است درآن اداره کارحقوقی رابادل جان انجام وظیفه مینمایند درب حقوقی اداره را قفل نموده بودندوامروز مورخه ۹۶/ ۴/۷مانع ورودایشان به محل کارش میشوند نمیدانم این حکم را ازکدام مرجع قضایی گرفته بودندکه فرزنددیگری کتک کاری وسپس جلوگیری ازورودبه محل کارش میشوندوایشان راتهدیدبه انفصال اخراج می کننددرصورتی این فرزندجانباز خودازکودکی یعنی سی سال پیش به مدت دودهه درپایگاه بسیج محل زندگی خود همراه پدروپدربزرگ خودوعموهایش اصلحه بدست گرفته نگهبانی میدادندودارای کارت فعال بسیجی میباشنداماامروزبادستور ریس کل آموزش پرورش گیلان وریس آموزش پرورش ناحیه یک یکی از معاونان اداره بنام رضاحسینی باحراست آن اداره آقای قلیزاده درمحل کاراین فرزندجانباز به ایشان حمله ورشده ایشان مورد ضرب شتم قرارمیدهندآیااین است اجرای بی کم وکاست وصایای امام راحل این فرزند جانبازکیست فرزندبنده حقیرکه سی سال است بادردرنج های پی درپی وجراحی های مکررزندگی میکنم این فرزندم ودیگر فرزندانم زندگی بامن جانبازباعث افسردگی بچه هایم شده ازاونطرف کس دیگری بیایدفرزندم رادرمحل کارش کتک کاری وموردتهدیدومعاخزه قرارگیردکه حتماشما بایدازاین اداره برویدبه چه دلیلی معلوم نیست فقط جنگ قدرت آیااین نشانگر بی کفایتی وبی لیاقتی مدیران آموزش پرورش نیست ازمدیرمسول گیلانستان که قبلابادبیرواعضای مجمع ایثارگران خدمت رسیدم وخواهشمندم به بنده وپسرم رااجازه مصاحبه حضوری بدهندتابا دقت تمامی کم کیف کارروازنزدیک به عرض عالی برسانیم اجرکم عندالله ۰۹۱۱۸۸۴۵۳۴۵و۰۹۱۱۴۳۴۱۷۲۰

رفتن به نوار ابزار