کد خبر : 45043
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398- 54: 17

یادواره «شهدای کارمند استان گیلان» در رشت برگزار شد

یادواره «شهدای کارمند استان گیلان» در رشت برگزار شد

یادواره «شهدای کارمند استان گیلان» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا به‌ویژه شهدای کارمند در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان یادواره «شهدای کارمند استان گیلان» صبح امروز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا به‌ویژه شهدای کارمند در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به فعالیت جامعه نویسندگان استان اظهار داشت: جامعه نویسندگان گیلان همواره فعالیت‌ها و آثار تاثیرگذار بسیاری در حد ملی و استانی داشتند و ۱۱۰ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در سطح ملی رونمایی کردند و رتبه نخست را در کشور به‌خود اختصاص دادند.

محمود قاسم‌نژاد از تاثیرات آثار مربوط به شهدا برای بسیاری از مسائل امروز جوانان، نوع زیستن و تفکرات آن‌ها سخن گفت و بیان کرد: شهدا کسانی بودند که در عین دارا بودن ویژگی‌های بارز شخصیتی، علمی و تربیتی و با تمام وجود و بدون هیچ چشم‌داشتی از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ایثار و رشادت شهدا باعث مصون ماندن انقلاب از حیله‌های دشمنان و استکبار جهانی شد تصریح کرد: شاید امروز ایثارگری‌های شهدای ما برای عده‌ای قابل درک نباشد اما وقتی ویژگی‌های بارز شهدا توسط نویسندگان به چاپ می‌رسد باعث می‌شود که جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و ویژگی‌های شخصیتی شهدا بیشتر آشنا شوند و الگو بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، شهدا و دفاع مقدس را بخشی از هویت انقلابی جامعه ما دانست و بیان کرد: شهدا فارغ از هرگونه تعلقات دنیایی و با نگرش عمیق پا به میدان‌ گذشتند و در مقابل دشمن سر خم نکردند و جان خود را فدا کردند و امنیت و آسایش امروز را برای مردم ما به ارمغان آوردند‌.

قاسم‌نژاد افزود: شهدای ما از جان خود نگذشتند که ما بنشینیم و در فراق آنان بگرییم یا نسبت به آنان حس ترحم داشته باشیم بلکه باید بدانیم که شهدا این مسیر را آگاهانه و زندگی جاودانه را انتخاب کردند و امروز الگوهای ما برای زندگی بهتر هستند و راه حق و درست را به ما نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز درصدد تسلط بر پایگاه‌ها و جایگاه‌های فرهنگی و ارزشی جامعه ما هستند و هدفشان تخریب باورهای جامعه ایران است گفت: ما به عنوان یک ایرانی موفق شدیم که کشور خود را در هر دوره‌ای از هجمه‌های دشمنان مصون نگه داریم و مردم ما هر زمان که دست‌درازی و هجمه‌ای به این کشور وارد شد به‌خوبی واکنش نشان دادند و ایستادگی کردند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه باورهای درست عامل ایستادگی ملت ما در مقابل استکبار جهانی شد تصریح کرد: اگر تحت هر شرایطی به باورهای دینی و ارزشی خود شک کنیم، شکست خواهیم خورد و در این برهه حساس بایستی از روحیه‌‌ای که رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس داشتند الگو بگیریم و در کنار هم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تفکر همگرایی دوران دفاع مقدس باید در ذهن و روح همه ایرانیان حاکم شود و وجود داشته باشد عنوان کرد: همین تفکر همگرایی عامل اصلی پیروزی ما در مقابل دشمنان بوده و امروز هم شاهد هستیم که نیروهای جوان و توانمند ما قله‌های بلند علمی و فرهنگی را جهت مقابله با دشمن فتح کردند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه امرور تمام جهان کفر و استکبار جهانی در کنار آمریکا  علیه کشور ما اقدام کرده و جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند گفت: دشمن یک‌ روز از طریق جنگ فیزیکی و آوردن نیروهای نیابتی در کنار مرزهای ما در جهت مقابله با ما برخاست و امروز هم با اِعمال تحریم‌ها و جنگ اقتصادی درصدد مقابله با ما است.

وی با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان اضافه کرد: وارد کردن قرص به داخل کیک‌ها و کلوچه‌ در حقیقت ترفند دیگری از سوی دشمنان است و از این طریق می‌خواهند بسیاری از برندهای تولیدی ما که کارگران زیادی در این تولیدی‌ها و کارخانجات زحمت می‌کشند ناکارآمد جلوه دهند تا این تولیدی‌ها نتوانند محصول خود را عرضه کنند و صنعت کشور فلج شود.

وی با بیان اینکه همه سطوح جامعه ممکن است در برخی تصمیم‌گیری‌ها دچار خطاهایی شود اما اینکه ناکارآمدی از برخی تریبون‌ها مطرح شود و به منتخبان مردم اهانت شود پذیرفتنی نیست افزود: در این شرایط حساس باید در کنار هم باشیم و با کسانی که به‌دنبال ایجاد تفرقه و اهانت هستند برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان داشت: امروز انقلاب ما در حال صادر شدن است اما با ایجاد تفرقه و تخریب‌ یکدیگر نمی‌توان به تمدن بزرگ اسلامی رسید بلکه باید در کنار یکدیگر باشیم و تخریب و توهین‌ را کنار بگذاریم.

دبیرکل جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه امنیت، اقتدار و سربلندی امروز خود را مدیون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم اظهار داشت: بنده احساس کردم که تعلقات دنیا موجب شده که در حال فاصله گرفتن از بسیاری از ارزش‌ها باشیم.

محمدرضا بینش‌برهمند با بیان اینکه شهدا مظلوم هستند و بایستی دعا کنیم که در آینده تا این حد مظلوم نباشند ابراز داشت: افراد زیادی در دوران دفاع بودند که عاشقانه سلاح رزم بر دست گرفتند و‌در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

در انتهای این برنامه کتاب «سربداران دیار میرزا» با محتوای ۱۰۰ شهید کارمند استان گیلان رونمایی شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار