کد خبر : 33403
تاریخ انتشار : شنبه 13 بهمن 1397- 53: 10

۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد

۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به روند مطلوب برداشت مرکبات از باغات این استان گفت:‌ باغداران گیلانی تاکنون ۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات خود برداشت کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان علی درجانی اظهار داشت: روند برداشت انواع مرکبات در اراضی باغی گیلان به عنوان قطب کشاورزی کشور مطلوب گزارش می‌شود به طوری‌که تاکنون محصول حدود ۸۵ درصد از باغات مرکبات این استان توسط کشاورزان باغدار برداشت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان ارزش مرکبات برداشت شده باغداران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۲ هزار تن مرکبات توسط باغداران گیلانی از سطح باغات این استان برداشت شده است که ارزش آن در حدود ۱۴۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

درجانی با بیان اینکه این میزان از ۸۵ درصد مرکبات باغات گیلان برداشت شده است خاطرنشان کرد: ارزش مرکبات برداشت شده ۱۴۵ میلیارد تومان است. برداشت مرکبات تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

درجانی روند برداشت مرکبات توسط باغداران گیلانی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برداشت انواع مرکبات در خطه گیلان به طور معمول تا اواخر فروردین سال آینده به طول می‌انجامد که امیدواریم در پایان فصل برداشت محصول خوبی نصیب باغداران زحمت‌کش گیلانی بشود.

وی در مورد افزایش میزان برداشت مرکبات از باغات گیلان نیز تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم در پایان حدود ۱۵۳ هزار تن مرکبات توسط باغداران گیلانی برداشت شود که در صورت تحقق این موضوع شاهد افزایش ۱۰ درصدی برداشت در مقایسه با سال گذشته خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عمده‌ترین شهرستان‌های این استان که در تولید مرکبات نقش دارند را برشمرد و تصریح کرد: شهرستان‌های واقع در مناطق شرقی گیلان نظیر رودسر،‌ املش و لنگرود بیشترین مرکبات تولید شده این استان را از سطح باغات خود برداشت می‌کنند.

درجانی به رتبه پنجم استان گیلان در کشور از لحاظ تولید مرکبات اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات در سطح گیلان وجود دارد و حدود ۲۸ هزار نفر نیز به عنوان بهره‌بردار در این استان مشغول فعالیت و تولید انواع مرکبات در اراضی باغی خود هستند.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار