کد خبر : 33841
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 بهمن 1397- 54: 18

۲۰۰ هکتار در نوروزمحله دیلمان برای شهرک‌سازی به غیربومی‌ها واگذار شده است

۲۰۰ هکتار در نوروزمحله دیلمان برای شهرک‌سازی به غیربومی‌ها واگذار شده است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاد از وقوع برخی اتفاقات در حوزه انتخابیه خود گفت:‌ ۲۰۰ هکتار زمین در نوروز محله دیلمان بخش سیاهکل جهت شهرک‌سازی به غیربومی‌ها واگذار شده است.

به گزارش گیلانستان ذبیح‌الله نیکفر اظهار داشت: واگذاری ۲۰۰ هکتار زمین در نوروز محله بخش دیلمان شهرستان سیاهکل آن هم به افراد غیربومی برای شهرک‌سازی اتفاق ناگواری است که در حوزه انتخابیه اینجانب به وقوع پیوسته و نارضایتی‌های زیادی را نیز به وجود آورده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه در روزهای اخیر به علت اشتباه رسانه‌ها در درج اخبار،‌ نوروز محله از قول وی به‌عنوان بخشی از لاهیجان اعلام شده است افزود:‌ نوروزمحله‌ای که بخشی از اراضی آن برای شهرک‌سازی به غیربومی‌ها واگذار شده در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل واقع شده است.

عضو کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مجلس طرح‌های هادی را یکی از موانع مهم برای توسعه روستاها در گیلان اعلام کرد‌ و ابراز داشت: انتظار داریم مسئولان دستگاه‌های ذیربط برای اجرای درست و بازبینی برخی از قوانین و قواعد این طرح اقدامات عاجلی را اتخاذ کنند.

نیکفر با تأکید بر اینکه به غیربومی‌ها بهای بیشتری داده می‌شود تصریح کرد: اهداء مجوز ساخت و واگذاری ۲۹ هزار متر مربع به یک گروهی آن هم در اراضی منابع طبیعی و تاریخی تعجب‌برانگیز است در حالی‌که دستگاه‌های مربوطه اجرای عملیات گازرسانی در بخش دیلمان را ۲ سال معطل گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های هادی از اصول و اهداف اولیه خود خارج شده‌‌اند گفت: طرح‌های هادی امروز در بسیاری از بخش‌ها و شهرستان‌های گیلان به یک معضل و مانع جدی در برابر توسعه روستاها تبدیل شده است بنابراین لزوم بازنگری و دقت در اجرای آن توسط دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار