کد خبر : 36573
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398- 13: 11

معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور:

۲۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمالی کشور خریداری شد

۲۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمالی کشور خریداری شد

معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور گفت: ۲۰ هزار و ۶۵۰ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش گیلانستان خیرالله امیری با اشاره به چین بهاره برگ سبز چای در باغات چای شمال کشور، اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۶۵۰ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی برگ‌های سبز چای خریداری شده ۶۷۵ میلیارد ریال است، افزود: تاکنون حدود ۱۶۰ میلیارد ریال آن به حساب چایکاران واریز شده و طی هفته جاری روند پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه قدر سهم کارخانجات از خرید برگ سبز چای ۵۴ درصد و مابقی نیز از سوی دولت پرداخت می‌شود، گفت: خوشبختانه روند قدر سهم کارخانجات در پرداخت به موقع مطالبات چایکاران راضی کننده است.

معاون بهبود تولیدات سازمان چای کشور با اشاره به اینکه امسال برداشت برگ سبز چای از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده است، بیان کرد: امسال ۱۵۷ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران در خرید برگ سبز چای مشارکت می‌کنند.

وی همچنین به قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای نیز اشاره کرد و افزود: امسال قیمت هر کیلو برگ سبز چای درجه یک ۳۲ هزار و ۷۵۰ ریال و درجه دو ۱۸ هزار و ۴۹۲ ریال تعیین شده است.

گفتنی است استان‌های گیلان و مازندران ۳۲ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰ درصد چای در گیلان و بقیه در مازندران تولید می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار