کد خبر : 25366
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397- 02: 22

۴۰ شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی ثبت شد

۴۰ شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی ثبت شد

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر گفت: ثبت و حضور ۴۰ شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی نشان از رشد ارتباطات و اعتماد تجار دو کشور به یکدیگر است.

به گزارش گیلانستان، رمضان عبدالطیف‌اف ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه برای نخستین بار به منطقه‌ آزاد انزلی سفر می‌کند اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های منطقه‌ آزاد انزلی گسترده و چشمگیر است.

‌نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر با بیان اینکه با توجه به حجم بالای زیرساخت‌های منطقه آزاد انزلی این منطقه می‌تواند به مرکز فعالان اقتصادی حاشیه دریای خزر تبدیل شود گفت: تسریع در راه‌اندازی و تکمیل کریدور نوستراک به طور جدی در دستور کار کشور روسیه قرار گرفته است.

عبدالطیف‌اف از برگزاری جلسه شورای عالی با موضوع فعال‌سازی کریدور نوستراک تحت هدایت رئیس جمهور روسیه در ماه آینده خبر داد و افزود: تمامی موارد و مشکلات کریدور نوستراک در این نشست به منظور برطرف شدن مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ثبت ۴۰ شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی و با بیان اینکه این موضوع اقدامی مطلوب و اثرگذار برای تعامل بین دو کشور است تصریح کرد: ثبت و حضور ۴۰ شرکت روسی در منطقه آزاد انزلی نشان از افزایش توسعه منطقه آزاد انزلی و رشد ارتباطات و اعتماد تجار دو کشور به یکدیگر است.

عبدالطیف‌اف مزیت‌های منطقه ویژه لوتوس آستاراخان را گسترده عنوان کرد و با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری منطقه ویژه لوتوس و منطقه آزاد انزلی اقدامی مطلوب و اثرگذار است تصریح کرد: مناطق آزاد انزلی و آسترا‌خان باید با یکدیگر همکار‌ی‌های گسترده داشته باشند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر با اشاره به اینکه افزایش همکاری‌های این دو منطقه نیازمند برگزاری همایشات مشترک بین صادر‌کنندگان روسی و ایرانی است گفت: ایجاد و توسعه گردشگری دریای برای آستراخان و منطقه‌آزاد انزلی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مقامات عالی روسیه در راستای توسعه گردشگری دریایی و توریسم سلامت، حکمی را مبنی بر فعالیت کشتی تفریحی با ۳۲۰ اتاق در حوزه دریای خزر صادر کردند خاطرنشان کرد: این کشتی جزء کشتی‌های تفریحی بروز و مجهز است.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور همکاری با دولت‌های منطقه خزر با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور فعال شدن خط گردشگری دریایی بین منطقه آزاد انزلی و آستاراخان انجام می‌شود تاکید کرد: معافیت مالیاتی و گمرکی منطقه‌ آزاد انزلی از نکات مثبت و تاثیرگذار در جذب مسافر است.

عبدالطیف‌اف با اشاره به اینکه مقوله موضوع ایجاد بانک‌های روسی در منطقه‌ آزاد انزلی مبحثی بسیار حساس است خاطرنشان کرد: ایجاد بانک‌های روسی در منطقه‌ آزاد انزلی در جلسات مختلف مطرح می‌شود و این موضوع به طور حتم با بانک مرکزی روسیه در میان گذاشته می‌شود.

وی روابط بین رهبران روسیه و ایران را روابطی گرم و صمیمی دانست و با بیان اینکه روابط تجاری این دو کشور نیازمند تقویت و توسعه است افزود: ایجاد نشست‌های مشترک و بررسی نیازها و تسهیل در ارائه خدمات گمرکی می‌تواند عاملی برای افزایش مراودات تجاری بین دو کشور باشد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار