کد خبر : 11603
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396- 50: 19

۴۲ نفر فوتی و ۶ مفقودی/اسکان اضطراری برای ۴۱۰ نفر/تخلیه آب از ۲۷۰ واحد مسکونی

۴۲ نفر فوتی و ۶ مفقودی/اسکان اضطراری برای ۴۱۰ نفر/تخلیه آب از ۲۷۰ واحد مسکونی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۴۲ نفر شامل ۱۸ نفر در آذرشهر، ۱۸ نفر در عجب‌شیر، ۵نفر در کردستان و یک نفر هم در آذربایجان غربی جان خود را در حادثه سیل از دست داده‌اند.

به گزارش گیلانستان، بهنام سعیدی در گفت‌وگویی، در رابطه با آخرین وضعیت و آمار گرفتارشدگان در سیلاب اخیر،‌گفت: ۶ استان و ۱۸ شهرستان در یکی دو روز اخیر درگیر سیل شده‌اند که به ۵۲ شهر و روستا به طور کلی امدادرسانی انجام شده و ۵ هزار نفر این خدمات را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنهایی که اسکان اضطراری یافته‌اند ۴۱۰ نفر بوده و ۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متأسفانه تا این لحظه ۴۲ نفر از هموطنان ما جان خود را بر اثر سیلاب از دست داده‌اند که ۱۷ نفر در آذرشهر، ۱۸ نفر در عجب‌شیر، ۵ نفر در کردستان (یک نفر به علت سقوط به رودخانه و ۴ نفر به دلیل رانش زمین)، و یک نفر هم در آذربایجان غربی فوت کرده است.

سعیدی ادامه داد: همچنین ۶ نفر مفقودی داشته‌ایم که ۴ نفر در آذرشهر و ۲ نفر در عجب‌شیر بوده است.

وی در مورد مجموعه اقدامات انجام شده گفت: تخلیه آب از منازل مسکونی در ۲۷۰ واحد و رهاسازی خودرو از مسیر سیلاب ۴۴ مورد بوده است.

وی گفت: ۹۷ تیم امدادی عملیات امدادرسانی را انجام داده و در حال انجام است و هنوز در ۴ استان آذربایجان‌های شرقی و غربی، قزوین و مازندران عملیات ادامه دارد.

وی تأکید کرد:میزان برآورد خسارت توسط تیم‌های ارزیاب در منطقه در حال انجام است تا خسارت کشاورزی ناشی از وقوع طوفان و سیلاب و خسارت مالی در منازل مسکونی و خودروها بررسی شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور  به هموطنان توصیه کرد: رعایت نکات ایمنی و احتیاط را داشته باشند و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند همچنین از تردد غیرضروری در روده‌دره‌های مناطق کوهستانی که احتمال جاری شدن سیلاب دارند پرهیز کرده و از تماشای صحنه‌های سیلاب و نزدیک شدن به مناطق خطرناک خودداری کنند و علاوه بر نجات جان خود در درجه اول با نیروهای امدادرسان همکاری‌های لازم را داشته باشند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار