کد خبر : 46207
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398- 28: 11

فرمانده انتظامی گیلان:

۴ هزار متر مربع اراضی ملی در شهرستان آستانه اشرفیه رفع تصرف شد

۴ هزار متر مربع اراضی ملی در شهرستان آستانه اشرفیه رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۴ هزار مربع اراضی ملی در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: ارزش این اراضی ۶۰ میلیارد ریال است.

به گزارش گیلانستان سردار عزیزاله ملکی در این باره گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد فردی ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده و به صورت غیر قانونی آن را با سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

سردار عزیزاله ملکی ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا متهم ۵۰ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی زمین‌های تصرف شده را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با آن، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار