کد خبر : 34774
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397- 45: 17

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

۵ تفاهم‌نامه صنعتی و تجاری دستاورد سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان

۵ تفاهم‌نامه صنعتی و تجاری دستاورد سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان

دلق‌پوش گفت: امضای پنج تفاهم‌نامه صنعتی و تجاری دستاورد سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

« فرهاد دلق‌پوش» در نشست جمع‌بندی سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان در بخش صنعت، اظهارکرد: علاوه بر افتتاح رسمی ۶ واحد صنعتی بزرگ استان به فرمان رییس جمهور، پنج تفاهم‌نامه در جهت اعتلای بخش تولید و تجارت گیلان به امضای استاندار و مسئولین ذیربط ملی رسید که تحقق آنها برخی از مشکلات زیرساختی بخش‌های مختلف را مرتفع خواهد کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به موضوعات متنوع تفاهم‌نامه، افزود: این تفاهم‌نامه‌ها در حضور رییس‌جمهوری با عناوین مختلف در قالب اجرای زیرساخت‌های صادراتی (مراکز نمایشگاهی) تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به عنوان دبیرکارگروه توسعه صادرات استان، اجرای یک شهرک صنعتی مرزی در آستارا به میزان ۲۵۰ هکتار، تامین منابع مالی طرح‌های نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و توسعه همکاری‌ها در قالب پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولید، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه‌های مختلف از جمله فرش دستباف بین سازمان مرتبط و استاندار در راستای توسعه متوازن و پایدار در سطح استان به امضاء رسید.

وی تصریح‌کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز در راستای انجام سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های حوزه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اهداف تاسیس آزمایشگاه نانوبیو زمین، پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی منابع غیرفلزی در گیلان و طرح انجام ژئوفیزیک هوایی جهت شناسایی ذخایر و کانسارهای معدنی منعقد شد.

این مقام مسئول با تاکید براحداث شهرک صنعتی مرزی آستارا و اهمیت تفاهم‌نامه مربوطه‌، اظهارکرد: مرز آستارا مبادی مهم صادرات و واردات کشور است و با ایجاد یک شهرک صنعتی مرزی در این شهرستان در راستای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال می‌توان گام‌های موثری برداشت.

دلق‌پوش گفت: شهرستان آستارا از زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های ریلی، بندری و گمرکی بهره‌مند است و با انعقاد این تفاهم‌نامه شهرک صنعتی فعلی آستارا فعال‌تر می‌شود و با توجه به تعامل مطلوب جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مشترک المنافع(CIS)، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی مرزی در این شهرستان و همچنین ساخت و اجرایی شدن راه‌آهن آستارا به رشت، قطعا شاهد توسعه استان گیلان خواهیم بود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار