کد خبر : 45754
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398- 42: 17

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

۶۰ اثر تاریخی استان گیلان مستندسازی شد

۶۰ اثر تاریخی استان گیلان مستندسازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به مستندسازی ۶۰ اثر تاریخی این استان طی سه ماه گذشته، گفت: این اقدام در راستای ثبت این آثار در فهرست ملی انجام شده است.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مستندسازی ۶۰ اثر تاریخی استان گیلان در سه ماه گذشته، اظهار کرد: اقدام در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان گیلان انجام شده است.

وی ادامه داد: این آثار شامل محوطه‌ها، تپه‌ها، غارها و بناها، اماکن مذهبی، خانه‌های تاریخی، حمام‌های قدیمی و سایر موارد بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بزودی پرونده ۵۰ اثر برای ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد، گفت: از مهم‌ترین آثار مستندسازی شده بقاع تاریخی روستای لرود شهرستان املش که شامل پنج بقعه مربوط به امامزادگان بوده که به صورت پلکانی در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند، بنای تاریخی کامران در شهر لاهیجان، بنای قنبر خان چهارده آستانه اشرفیه و تپه تاریخی درازبند فراز از توابع شهرستان رودبار است.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان از جمله استان‌های غنی در زمینه آثار تاریخی است، تصریح کرد: گیلان رتبه چهارم تراکم آثار تاریخی در سطح کشور را دارد.

امیر انتخابی با بیان اینکه گیلان دارای بیش از ۳۰۰۰ اثر تاریخی و یکی از استان‌های پیشگام در زمینه تهیه اطلس باستان شناسی کشور است، افزود: اطلس میراث فرهنگی شش شهرستان استان به طور کامل انجام پذیرفته است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار