کد خبر : 33457
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 بهمن 1397- 01: 17

​نخستین نشست کتابخوان ویژه استادان بسیجی گیلان برگزار شد

​نخستین نشست کتابخوان ویژه استادان بسیجی گیلان برگزار شد

نخستین نشست تخصصی کتابخوان ویژه استادان بسیجی گیلان در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با موضوع «انقلاب اسلامی» به میزبانی سما واحد رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان «محمد نیک‌پسند» در این نشست که امروز (یک‌شنبه، ۱۴ بهمن) در رشت برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نشست کتابخوان فرصت مغتنمی برای معرفی کتاب‌هاي فاخر و ارزشمند در حوزه‌های مختلف به‌ویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تجلیل از کانون بسیج استادان و نهاد کتابخانه‌های عمومی از برگزاری این نشست گفت: براي ترويج فرهنگ کتابخواني انتظار است که هر شهروند، نهاد فرهنگي، علمي، سياسي و اجتماعي براي ارتقاء فهم و درک جامعه تلاش کند.

در ادامه این نشست چهار نفر از استادان بسیجی به معرفی و تحلیل کتاب موردنظر پرداختند.

«عبدالرضا عارفی پور» با معرفی کتاب “در مشروطه چه گذشت” حوادث این دوره را مورد نقد و برسی قرار داد.

این استاد بسیجی گفت: در این کتاب حوادث دوره مشروطه بصورت دقیق و موشکافانه همراه با مدارک، مستندات، دست نوشته‌ها و تصاویر و… همراه با نظرات مورخین و افراد ذی نفوذ عصر مشروطه تجزیه و تحلیل شده است.

وی در ادامه نقش علما، روحانیون، روشنفکران و نقش دولت و حکومت را در حوادث و ایجاد انقلاب مشروطه بررسی کرد.

« ذبیحی» نیز  کتاب “آینده انقلاب اسلامی” اثر شهید مرتضی مطهری را به حاضران در نشست معرفی کرد.

وی با ذکر زندگی‌نامه و مبارزات شهید مطهری در قبل و بعد از انقلاب،  گفت: در این کتاب مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های استاد شهید مطهری از بعد از پیروز انقلاب اسلامی تا زمان شهادتش یعنی مدت دوماه و بیست روز گردآوری شده است.

اعظم روحی سومین کتابخوان این نشست بود که در جایگاه حاضر شد و کتاب ادبیات منظوم دفاع مقدس اثر محمد رضا سنگری را معرفی کرد.

وی گفت: کتاب « ادبیات منظوم دفاع مقدس» این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.

رهیافت روابط بین الملل از دیدگاه امام خمینی(ره) آخرین کتابی بود که توسط دکتر حسین بهمنش ارائه شد.

در پایان ازچهار نفر از استادان بسیجی کتابخوان با حضور پریسا کرمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، محمد نیک پسند، معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی، حسن پور مسئول کانون بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی،  تجلیل شد.

گفتنی است؛ این نشست با مشارکت نهاد کتابخانههای عمومی استان گیلان، بسیج  استادان گیلان و به میزبانی سما واحد رشت برگزار شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار