کد خبر : 101223
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402- 32: 22

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

آتش فتنه ۸۸ با خلق حماسه ۹دی ملت ایران خاموش شد/ تصویب ۱۳۶ مصوبه برای بزرگداشت ۹ دی در گیلان

آتش فتنه ۸۸ با خلق حماسه ۹دی ملت ایران خاموش شد/ تصویب ۱۳۶ مصوبه برای بزرگداشت ۹ دی در گیلان

نشست ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)، چهار‌شنبه ۱۵ آذر در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست با اشاره به برخی از رویدادهای تلخ و شیرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران، گفت: فتنه سال ۸۸ از رخدادهای تلخ و حماسه یوم الله نهم دی از رخدادهای شیرین تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سایه هدایت پیامبرگونه مقام معظم رهبری از پیچ‌های تاریخی بسیاری به سلامت عبور کرده است، اظهار کرد: ملت انقلابی و مبارز ایران اسلامی گوش به فرمان ولی امر مسلمین از تمامی حوادث و امتحانات سخت این سال‌ها پیروز و سربلند خارج شده که یکی از مهم‌ترین این آزمون‌ها، فتنه سال ۸۸ است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به حضور حداکثری مردم در انتخابات سال ۸۸ و حوادث پس از آن اشاره کرد و افزود: مشارکت بالا و پرشور مردم و خلق حماسه‌ای باشکوه در انتخابات آن سال، زلزله‌ای در جهان ایجاد کرد و موجب بهت و حیرت رسانه‌ها و افکار عمومی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه خودخواهی و جاه‌طلبی فتنه‌گران در سال ۸۸ آسیب جدی به کشور وارد کرد، ادامه داد: به مدد الهی آتش این فتنه بزرگ و توطئه شیطانی با روشنگری رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور پرشور و شعور مردم در صحنه و خلق حماسه یوم الله نهم دی خاموش شد.

وی با اشاره به اهمیت واکاوی فتنه سال ۸۸ و تبیین حماسه باشکوه یوم الله نهم دی، تاکید کرد: تقویت باورهای اسلامی و انقلابی نسل جوان که روزهای تاریخی انقلاب اسلامی را درک نکرده، ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه درس‌ها و عبرت‌های تاریخ، چراغ راه آینده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه نخبگان دانشگاهی و مبلغان دینی، تبیین و جلوگیری از تحریف و فراموشی روایت‌های معتبر تاریخی در گذرگاه زمان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر ضرورت زنده نگه داشتن ایام الله انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر اهمیت حماسه یوم الله نهم دی و ضرورت ماندگاری این روز بزرگ تاکید دارند و وظیفه دست اندرکاران فرهنگی را برای معرفی و تبیین ابعاد فتنه سال ۸۸ مشخص فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه خلق حماسه باشکوه نهم دی ملت ایران و هشتم دی مردم گیلان نشان دهنده اوج بصیرت و ولایت‌مداری در دفاع از آرمان والای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در این روز بزرگ تاریخی دست نصرت الهی از آستین ملت ایران درآمد و از انقلاب اسلامی ایران که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است پاسداری و حراست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به پیشتازی و پرچمداری مردم ولایی و خداجوی استان گیلان در صحنه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فرزندان غیور سردار جنگل یک روز زودتر از سراسر کشور احساس وظیفه کردند و با خلق حماسه باشکوه یوم الله هشتم دی، زمینه خلق حماسه عظیم یوم الله نهم دی را در سراسر کشور فراهم کردند و مفتخر به دریافت مدال بصیرت از دستان مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی گشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به وعده الهی پیروزی حق علیه باطل، تصریح کرد: بدون تردید نصرت‌های الهی همچون خنثی شدن فتنه ۸۸، خلق حماسه باشکوه نهم دی و شکست دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب استمرار خواهد داشت.

وی به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: از مناسبت‌های انقلابی و مذهبی پیش‌رو برای زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم و خلق حماسه دشمن‌کوبی دیگر استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه حضور حماسی و حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری موجب یاس و نامیدی دشمنان نظام اسلامی می‌شود، بیان کرد: آگاهی، هوشیاری، بصیرت و حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی بهترین خنثی‌کننده فتنه‌های جدید و دسیسه‌های آینده دشمنان میهن اسلامی خواهد بود.

در پایان این نشست ۱۳۶ مصوبه به منظور بزرگداشت باشکوه یوم الله نهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) در استان گیلان به تصویب اعضای ستاد رسید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار