کد خبر : 57453
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399- 56: 17

رییس پلیس گیلان:

اجرای طرح ناظر در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی / بیش از ۳ هزار واحد صنفی پلمب شدند

اجرای طرح ناظر در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی / بیش از ۳ هزار واحد صنفی پلمب شدند

سردار ملکی با بیان اینکه از ابتدای سال سه هزار و ۲۵۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و نداشتن پروانه کسب با هماهنگی قضائی پلمب شده‌اند گفت: طرح ناظر در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا می‌‌شود.

به گزارش گیلانستان، سردار «عزیزاله ملکی» امروز(شنبه، ۱۲ مهر) در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد پلیس امنیت عمومی گیلان با اشاره به سربلندی و عزت پلیس در منظر فرماندهی معظم کل قوا گفت: این افتخار مرهون همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی در راه خدمت به مردم و اعتلاء امنیت است.

 

رییس پلیس گیلان امنیت موجود در جامعه را لازمه فعالیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: اداره نظارت بر اماکن عمومی از ادارات مهم و خدماتی این پلیس است که با تعیین صلاحیت و نظارت بر بیش از ۳۰۰ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان به نظم‌بخشی واحدهای تجاری، خدماتی و صنعتی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون سه هزار و ۲۵۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین صنفی و نداشتن پروانه کسب با هماهنگی قضائی پلمب شده است، اظهارداشت: اداره نظارت بر اماکن عمومی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎‌های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج عمومی مردم مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده، در مسیر حفظ سلامت جامعه قدم برداشته است.

*مقابله با اراذل و اوباش از ماموریت‌های مهم پلیس امنیت عمومی

فرمانده انتظامی گیلان کنترل و نظارت بر رفتار اراذل و اوباش را از حیطه‌‎های مهم در ماموریت‌های امنیتی پلیس برشمرد و گفت: تشکیل قرارگاه مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش در راستای سیاست‌های پیشگیرانه پلیس در کاهش جرائم خشن، مزاحمت‌های خیابانی و مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی است.

 

وی با بیان اینکه پلیس با شناسایی مجرمان نوظهور و احضار مستمر اراذل و اوباش شناسنامه‌دار، اعمال منجر به بروز ناامنی را رصد می‌کند اعلام کرد: هرگونه اقدامی که برهم زننده امنیت شهروندان باشد خط قرمز پلیس است.

 

ملکی تاکید کرد: برخورد بدون اغماض و مقتدرانه پلیس با برهم زنندگان نظم جامعه، رضایت خاطر شهروندان از عملکرد ناجا را به دنبال داشته است.

 

*وجود بیش از ۱۸۰۰ اماکن اقامتی مجاز در گیلان

وی با بیان اینکه گیلان با دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۵ طرح سالم‌سازی از قطب‌های گردشگری کشور است گفت: این استان با بیش از هزار و ۸۰۰ واحدهای اقامتی مجاز از استان‌های مجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سواحل و تفرجگاه‌هاست.

 

رییس پلیس گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در جلوگیری از خدشه‌دار شدن امنیت اخلاقی در این مناطق و مقابله با شبیخون فرهنگی مسئول هستند تصریح کرد: بسیاری از مردم نسبت به وضعیت فرهنگی و حفظ ارزش‌ها در جامعه و تحقق شعارهای انقلاب اسلامی نگران هستند و اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سواحل و تفرج‌گاه‌ها نیز با هدف مقابله با پروژه تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی اجرای طرح‌های سالم سازی را در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی استان موثر دانست و با بیان اینکه گیلان را از استان‌های پیشگام در شناسنامه‌‍‌دار کردن و تجهیز اماکن اقامتی به سامانه ثبت مسافر است اعلام کرد: پلیس با افزایش نظارت ضمن نظم‌بخشی بر فعالیت مسافرکاشانه‌ها، ضریب امنیت گردشگران را ارتقاء داده است.

 

* طرح ناظر عزم پلیس در حفظ ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی است

ملکی اجرای طرح ناظر را از اقدامات پلیس امنیت عمومی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: پلیس با دعوت مالک خودرو به رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی توسط راننده یا سرنشینان، به انجام وظیفه ذاتی خود در حفظ ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها عمل می‌کند.

وی با اشاره به رصد فضای مجازی توسط پلیس متذکر شد: دشمن از طریق جنگ نرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با اجرای برنامه‌های تخریبی قصد استحاله فرهنگی و پوچی‌گرایی در جامعه را دارد و قطعاً هوشیاری پلیس همراه با تولید محتوا و کار فرهنگی بر پایه آموزه‌های اسلامی، راه مقابله با این تهدیدات است.

ارشد انتظامی استان گیلان رصد مستمر فضای مجازی با هدف پیشگیری از تشویش اذهان عمومی را از دیگر وظایف این پلیس در جهت حفظ امنیت روانی شهروندان دانست و خاطرنشان ساخت: رسانه‌، شبکه‌های اجتماعی و فعالان فرهنگی و اجتماعی، مکمل پلیس در ارتقاء احساس امنیت جامعه و ترویج قانونمداری هستند.
پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار