کد خبر : 24272
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1397- 43: 14

استان گیلان در دور نخست سفرهای نوروزی چهارمین استان پرتردد کشور

استان گیلان در دور نخست سفرهای نوروزی چهارمین استان پرتردد کشور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ گیلان در دور نخست سفرهای نوروزی امسال چهارمین مقصد سفرهای نوروزی کشور بوده است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا نازک‌کار در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: از زمان شروع طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تاریخ ۲۳ اسفند ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷ استان گیلان به‌عنوان چهارمین استان پرتردد کشور شاهد ورود و خروج خیل عظیمی از مسافران نوروزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد:‌ از ابتدای شروع طرح نوروزی این اداره کل تاکنون تعداد ۸۱۵ هزار و ۷۶۸ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده‌اند و تعداد ۶۰۱ هزار و ۹۹۷ دستگاه خودرو نیز از آن خارج شده‌اند.

نازک‌کار با اشاره به اینکه آمار ورود و خروج خودروها به گیلان در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است افزود:‌ بر طبق گزارشات، به نسبت سال گذشته ۱۵ درصد در بخش ورودی و ۹ درصد در بخش خروجی شاهد افزایش تردد خودروها ‌در سطح استان گیلان هستیم.

وی پرترددترین محورهای استان گیلان را در ایام نوروز امسال برشمرد و گفت:‌ بیشترین ورود وسایل نقلیه به گیلان در آزادراه رشت به قزوین با تردد ۳۹۴ هزار و ۹۷۳ وسیله نقلیه و محور رامسر به چابکسر نیز با تردد ۲۴۴ هزار و ۴۰۰ خودرو به ثبت رسیده است.

نازک‌کار متوسط سرعت خودروها را در ساعات اوج تردد ۷۵ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود:‌ از ابتدای شروع طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تاریخ ۲۳ اسفند تا ۴ فروردین اوج تردد خودروها در محورهای گیلان بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ عصر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تعداد ۴۲ دستگاه ترددشمار در سراسر استان گیلان مستقر هستند و به صورت برخط و فوری تردد تمام اتومبیل‌های عبوری را در کل محورهای مواصلاتی و جاده‌های گیلان به ثبت می‌رسانند.

وی میزان جا‌به‌جایی مسافران نوروزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی گیلان را برشمرد و بیان داشت:‌ در دور نخست سفرهای نوروزی تعداد ‌۱۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر از طریق اتوبوس،‌ مینی‌بوس و پایانه‌های مسافربری گیلان به مقاصد درون و برون استانی سفر کرده‌اند.

نازک‌کار با بیان اینکه امسال حمل و نقل مسافران توسط ناوگان عمومی حدود ۱۶.۲ دهم درصد کاهش داشته است عنوان کرد:‌ از این تعداد یاد شده حدود ۲۶ هزار و ۳۸۷ نفر با اتوبوس،‌ ۳۷ هزار و ۴۳۸ نفر با مینی‌بوس و ۵۰ هزار و ۵۳۶ نفر توسط خودروهای سواری جا‌به‌جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ابراز داشت: ‌جا‌به‌جایی بیش از ۱۱۴ هزار مسافر در گیلان حاکی از این است که در دور نخست سفرهای نو‌روزی‌ سهم حمل و نقل مسافران به مقاصد داخل استان گیلان ۶۱.۵ درصد و مقاصد خارج استان نیز در حدود ۳۸.۵ درصد است.

وی به پرترددترین محورهای استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ مسیرهایی نظیر لاهیجان به آستانه و بالعکس،‌ لاهیجان به لنگرود و بالعکس،‌ و محور امامزاده هاشم به سمت رشت به ترتیب شلوغ‌ترین جاده‌های استان گیلان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نازک‌کار میزان ترددها در مرز زمینی آستارا را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ از ابتدای شروع طرح نوروزی در ۲۳ اسفند ۹۶ تا ‌۴ فروردین ۹۷ در حدود ۳۶ هزار و ۸۸۱ نفر از طریق مرز آستارا تردد داشته‌اند که به نسبت سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد:‌ ستاد نوروزی این اداره کل با شماره‌ تماس ۰۱۳۳۳۱۱۰۱۵۴ و انجمن‌های حمل و نقل مسافر ‌گیلان نیز با شماره ۰۱۳۳۳۵۸۷۸۱۱ آماده دریافت شکایات و رسیدگی به مشکلات مسافران هستند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار