کد خبر : 97889
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402- 01: 12

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

اعزام پیرغلامان حسینی به ۷۲ نقطه گیلان/ همایش میرزا شناسی در اجلاس بیستم برگزار می شود

اعزام پیرغلامان حسینی به ۷۲ نقطه گیلان/ همایش میرزا شناسی در اجلاس بیستم برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام پیرغلامان حسینی به ۷۲ نقطه استان خبر داد و گفت: جایگاه دینی و هویتی گیلان تبیین و بازخوانی شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در گیلان، اظهار کرد: میزبانی بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان دستاوردها، برکات و نقاط ارزشمندی برای گیلان در پی دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم برنامه محوری در بهره برداری درست از میزبانی اجلاس بیستم در گیلان افزود: بهره مندی از برکات معنوی و فرهنگی اجلاس پیرغلامان منوط به برنامه ریزی و هدف گذاری درست در این بخش است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه میزبانی اجلاس پیرغلامان حسینی این استان را به کشور و دنیا معرفی می‌کند، گفت: معرفی فرهنگ ناب اسلامی توأم با سنت‌ها و آداب و رسوم گیلان در اجلاس بیستم بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

 

مهدوی به تشریح برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در اجلاس پیرغلامان حسینی در این استان پرداخت و بیان کرد: حضور پیرغلامان در منازل برپایی روضه خانگی در گیلان و بازدید از خانه‌های عالمان دینی و مذهبی گیلان یکی از برنامه‌های اجلاس بیستم است.

 

وی با بیان اینکه معرفی شاخصه‌های هویتی گیلان یکی از برنامه‌های مهم و محوری اجلاس پیرغلامان حسینی است، افزود: در حالی که دشمن دنبال کمرنگ کردن بُعد دینی و هویت اسلامی گیلانِ متمدن است میزبانی اجلاس فرصت مناسبی برای تبیین و بازتعریف هویت واقعی این استان است.

 

لزوم تبیین و بازشناسی ابعاد دینی و هویتی نهضت جنگل

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تلاش‌های رسانه‌ای و جنگ نرم دشمن در تعریف هویت نادرست از گیلان، بیان کرد: اجلاس پیرغلامان حسینی بُعد ولایت‌مداری و هویتی گیلان را به تصویر می‌کشد.

 

مهدوی از اعزام پیرغلامان حسینی ملی و بین المللی در ۷۲ نقطه گیلان خبر داد و اضافه کرد: در این کاروان گیلان شناسی در ابعاد مختلف پیرغلامان ملی و بین‌المللی با فرهنگ واقعی و هویت دینی این استان آشنا می‌شوند.

 

وی از برپایی همایش میرزا شناسی در اجلاس بیستم خبر داد و افزود: این همایش صبح چهارشنبه با حضور جمعی از پیرغلامان ملی و بین‌المللی در خانه میرزا کوچک خان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم تبیین و بازشناسی ابعاد دینی و هویتی نهضت جنگل، بیان کرد: ابعاد دینی، ملی و هویتی قیام میرزا برای پیرغلامان حسینی تشریح و بازخوانی می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به فرهنگ غنی گیلان و وجود آداب و سنن و آئین‌های ملی و مذهبی در این استان، اضافه کرد: آئین‌های شاخص هویتی گیلان در اجلاس پیرغلامان حسینی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار