کد خبر : 94872
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402- 04: 22

بی‌توجهی ۱۲ ساله به قرارداد پروژه رینگ ۹۰ متری رشت

بی‌توجهی ۱۲ ساله به قرارداد پروژه رینگ ۹۰ متری رشت

رئیس شورای شهر رشت با ابراز تاسف از بی‌توجهی پیرامون پروژه رینگ ۹۰ متری گفت: در سال ۸۹ سرمایه گذار بابت این پروژه با شهردار وقت رشت قرار داد منعقد کرد که متاسفانه به دلایل نامعلوم این قرارداد عملیاتی نشد و اخیرا با مراجعه سرمایه‌گذار این پروژه به شورا، مجددآ در مراحل بررسی قرار گرفت.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور برخی از اعضای شورای شهر، شهردار رشت و سرمایه‌گذار پروژه رینگ ۹۰ متری در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: عدم وجود کمربندی مناسب و رینگ دور شهر یکی از دلایل بروز ترافیک در این شهر است.

 

وی به پیگیری‌های شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری پیرامون اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری افزود: در هفته گذشته یک سرمایه‌گذار که توسط جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به شورا مراجعه کرده بود متوجه واقعیت‌هایی شدم که موجب تاسف و تامل شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری نیاز رشت است، افزود: این سرمایه گذار با ارائه مدارک و مستنداتی اعلام کرد در سال ۸۹ طرح سرمایه‌گذاری خود را پیرامون پروژه رینگ ۹۰ متری در رشت ارائه کرد و این طرح مورد موافقت قرار گرفت و به منظور اجرای آن نیز قراردادی ما بین شهرداری رشت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد.

 

کارگرنیا با اشاره به اینکه طرح ارائه شده پیرامون اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری در همان سال ۸۹ مجوزهای لازم را کسب کرد، تصریح کرد: علیرغم اخذ مجوز اولیه صادره از کمیسیون ماده پنج و دیگر دستگاه‌های مربوطه، متاسفانه شهرداری رشت هیچ رغبتی از این بابت نشان نداد و این قرارداد بنا به دلایل نامعلوم طی این سال‌ها مسکوت و پنهان باقی مانده بود.

 

وی با بیان اینکه پس از مراجعه این سرمایه گذار و اطلاع از قرارداد، به شهردار تاکید شد که در نخستین زمان ممکن، جلسه‌ای با این محوریت برگزار کند، گفت: این طرح هیچ گونه بار مالی برای شهرداری رشت به همراه ندارد و صفر تا صد هزینه‌های آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اجرای طرح مربوط به پروژه رینگ ۹۰ متری موجب کاهش بار ترافیکی به خیابان‌های اصلی و هسته مرکزی شهر و ایجاد درآمد برای شهرداری و همچنین ارتقای وضعیت معیشت افراد در حاشیه رینگ می‌شود، بیان کرد: واقعا تاسف برانگیز است که سال‌ها این طرح سرمایه‌گذاری بدون دلیل موجه مسکوت باقی مانده بود و از سوی شهرداران وقت و مدیران مربوطه در شهرداری پیگیری درستی انجام نشده است.

 

کارگرنیا با تاکید به اینکه از استاندار گیلان تقاضا داریم در این باره مساعدت ویژه با مجموعه مدیریت شهری رشت داشته باشد، تصریح کرد: وضعیت ترافیک رشت بسیار نابسامان است و چنانچه این طرح سرمایه‌گذاری در همان سال ۸۹ اجرایی می‌شد، در حال حاضر شاهد گره‌های ترافیکی در این شهر نبودیم و از استاندار گیلان به عنوان رئیس کمیسیون ماده پنج تقاضا داریم با صدور مجوزهای مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن در راستای اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری و خیابان ۱۳۶ متری با هدف کاهش ترافیک رشت مساعدت لازم را داشته باشد تا سرمایه‌گذار بتواند در اسرع وقت نسبت به تجهیز کارگاه و اجرای این پروژه اقدام کند.

 

تسریع در اجرای پروژه‌ها با اجرای رینگ ۹۰ متری

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در رفع مشکلات ترافیکی شهر نقش مهمی ایفا می‌کند، اظهار کرد: با اجرای این پروژه آورده‌هایی برای شهر رقم می‌خورد که می‌توانیم اجرای برخی دیگر از پروژه‌ها را نیز تسریع ببخشیم.

 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه رشت نیازمند راه و خیابان است، افزود: پروژه‌ها را با طرح مباحث بیهوده طولانی مدت نکنیم و با هر کسی که بخواهد با اهداف و منافع شخصی در مسیر اجرای پروژه‌هایی که منافع آن نصیب شهر و شهروندان می‌شود سنگ‌اندازی کند به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار