کد خبر : 59995
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1399- 59: 17

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان:

تعویق یک هفته ای سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان

تعویق یک هفته ای سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به تعویق یک هفته ای سی و دومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: هفته آینده برای برگزاری آنلاین و یا حضور حداقلی گروه ها تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، سید امیر مصباح با اشاره به تمدید دوباره محدودیت‌های کرونایی به دلیل شرایط قرمز کرونایی در شهرستان رشت، اظهار کرد: با توجه به تصمیم شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان مقرر شده بود که مرحله نهایی داوری آثار بعد از پایان دو هفته اعمال محدودیت‌های کرونایی در رشت برگزار شود.

وی با بیان اینکه بعد از تمدید دوباره محدودیت‌ها در شهرستان رشت این شورا تصمیم گرفت که اجرا و داوری آثار مرحله نهایی به صورت آنلاین برگزار شود، افزود: بعد از مشورت و رایزنی‌ها مقرر شد تا پایان هفته جاری نیز داوری مرحله نهایی جشنواره را لغو و بعد از آن برای چگونگی جشنواره تصمیم گیری شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه قطعاً سی و دومین جشنواره تئاتر استانی برگزار می‌شود، ادامه داد: در صورت تمدید محدودیت‌ها برای هفته‌های آتی تصمیم گیری خواهد شد که اجراها چه به صورت آنلاین و چه با حضور حداقلی گروه‌های نمایش برگزار شود.

وی با بیان اینکه این اجراها در صورت برگزاری آنلاین با چهار دوربین ضبط و از طریق صفحه انجمن هنرهای نمایشی گیلان در فضای مجازی و همچنین سایت ایران تئاتر پخش می‌شود، افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده این اجراها به صورت آنلاین و آفلاین در استان تهران نیز پخش خواهد شد.

مصباح با تأکید بر اینکه در این شرایط حفظ جان هنرمندان از هر چیزی مهم‌تر است، بیان کرد: از ابتدا نیز مقرر شده بود به رغم علاقه مندی دوستداران هنر تئاتر و نمایش استان گیلان برای تماشای آثار، این جشنواره بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

وی ادامه داد: «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» اثر محمدرضا حسین زاده از بندرانزلی، «پلی از جنس شیشه» اثر مصطفی خوش بین از آستانه اشرفیه، «بریده ها» اثر رضا فتوت خواه از رشت، «نگاتیو» اثر مهرداد بخشی از رشت، «کاپوچینوی ایرلندی» اثر حمید شعبانی از لاهیجان و «لبخند باشکوه آقای گیل» اثر زهرا صدری از رشت به عنوان ۹ اثر برتر در مرحله بازبینی آثار انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار