کد خبر : 94119
تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402- 07: 22

نماینده رشت و خمام در مجلس عنوان کرد

رضایت ۷۰ درصدی معلمان از طرح رتبه بندی

رضایت ۷۰ درصدی معلمان از طرح رتبه بندی

نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه در طرح رتبه بندی قدم اول را برداشتیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از معلمان که شامل رتبه بندی شدند، راضی هستند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری، با اشاره به توجه برنامه هفتم توسعه به جذب جاماندگان از تحصیل، اظهار کرد: افرادی که به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل جامانده اند، با اولویت مقطع ابتدایی می توانند ادامه تحصیل دهند.

 

وی از تهیه نیازمندی های تحصیلی شامل نوشت افزار و پوشاک و کیف و کفش و تعذیه رایگان و خوابگاه و سرویس و مدارس شبانه و… برای این جاماندگان در برنامه هفتم خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در حال بررسی این ماده بوده و به زودی برای سایر مقاطع نیز برنامه ریزی می کنیم تا در جمهوری اسلامی جامانده از تحصیل نداشته باشیم.

 

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به طرح ساماندهی معلمان غیر رسمی آموزش و پرورش، افزود: مقرر بود که دولت لایحه جذب معلمان و نیروهای فرهنگی اعم از حق التدریس و نهضتی و پیش دبستانی و غیر انتفاعی را به مجلس بیاورد.

 

احمدی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این طرح را آماده کرده است، گفت: به دلیل عدم تخصیص بودجه، این طرح متوقف شده و دولت باید تکمیل لایحه را انجام دهد تا تکلیف همه فرهنگیان که منتظر جذب در آموزش و پرورش هستند روشن شود.

 

وی قانون رتبه بندی معلمان را یکی از افتخارات دولت یازدهم دانست و اضافه کرد: رتبه بندی معلمان با هدف حفظ جایگاه و منزلت معلم انجام شد و لذا فرهنگیان شاهد برخورد مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان در شب عید بودند.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس، با بیان اینکه در طرح رتبه بندی قدم اول را برداشتیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از معلمان که شامل رتبه بندی شدند، راضی هستند و ۳۰ درصد باقی مانده فرایند تکمیل پرونده را دنبال می کنند.

 

وی با اشاره به انجام مجدد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره بازنشستگی فرهنگیان در مجلس یازدهم، اضافه کرد: فرهنگیان باید هیئت مدیره این صندوق بوده و ورودی و خروجی صندوق را بدانند و از امکانات آن بهره مند شوند لذا برای اتخاذ حق فرهنگیان این کار را انجام خواهیم داد.

 

احمدی همچنین به الحاقیه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و متذکر شد: قانون جوانی جمعیت شامل تسهیلاتی برای جوانان می شود، اما بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری عملکرد خوبی نداشتند و لذا دولت را مجاب کردیم تسهیلات بیشتری را در اختیار جوانان قرار دهد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار