کد خبر : 70534
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

زمان و مکان واکسیناسیون دانش آموزان اعلام می شود

زمان و مکان واکسیناسیون دانش آموزان اعلام می شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بازگشایی سامانه نوبت دهی واکسیناسیون دانش آموزان، گفت: زمان و مکان به زودی اعلام می شود.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با تشریح چگونگی انجام واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: از متولدان یکم مهر ماه سال ۸۲ تا یکم مهر ماه سال ۸۳ می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به سامانه نوبت دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه زمان و مکان واکسیناسیون دانش آموزان از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: با توجه به افزایش گروه‌های جدید برای دریافت واکسن تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون نیز افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۲۹ پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر در سطح استان فعال هستند، افزود: از این تعداد ۸۷ پایگاه مربوط به شهرستان رشت است.

وی در ادامه تأکید کرد: پایگاه‌های واکسیناسیون در سطح استان گیلان شناور هستند و بر اساس تعداد توزیع واکسن، نحوه توزیع و میزان واکسن تغییرات لازم در تعداد اعمال می‌شود.

مهرابیان با اشاره به برگزاری کمیته واکسیناسیون استان گیلان و پیش بینی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ایجاد ازدحام و تجمع در مراکز، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بهترین خدمات برای واکسیناسیون شهروندان پیش بینی و ارائه شود.

وی همچنین به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: هم اکنون ۶۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۳۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند، گفت: ۱۲۵ بیمار نیز به دلیل شرایط بد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با اشاره به بستری ۱۶ بیمار جدید بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گیلان، ادامه داد: مجموع بیماران بد حال کرونایی در استان گیلان هم اکنون ۱۲۹ نفر است.

مهرابیان با تأکید بر اینکه استمرار روند نزولی بیماری کرونا در گیلان را منوط به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان عنوان کرد و افزود: عدم مسافرت، استفاده از ماسک در هنگام حضور در اماکن عمومی، پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات باید همچنان از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار