کد خبر : 63853
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399- 59: 16

سفر به مقصد گیلان کرونایی ممنوع!

سفر به مقصد گیلان کرونایی ممنوع!

علاوه بر مردم گیلان و کادر بهداشت و درمان، این بار بیماران مبتلا به کرونا نیز از هم‌وطنان به‌ویژه مسافران خواسته‌اند تا از هرگونه سفر به این استان خودداری کنند.

به گزارش گیلانستان، حدود یک سالی از شیوع مرگبار ویروس کرونا در کشور و متناظر با آن در گیلان گذشته و بسیاری از خانواده‌ها یا خود به این ویروس منحوس مبتلا، یا افراد خانواده آن‌ها درگیر و یا حداقل یکی از بستگانشان با درگیری با این ویروس جان خود را ازدست‌داده است.

مردم هزینه‌های سختی را برای رسیدن به‌روزهای کنونی سپری کردند اما اکنون همه این زحمت‌ها و سختی‌ها ممکن است با مسافرت‌ها و گردشگری‌ها برملا شود.

با فرارسیدن روزهای منتهی به آخر سال، نگرانی مردم گیلان از وضعیت کرونا به‌شدت افزایش‌یافته و قرمزی تعطیلی‌های تقویم برای گیلانی‌ها یک زنگ خطر به‌حساب می‌آید.

سفر در فرهنگ ایرانی برای ثبت خاطرات خوش و تحول در روح و جسم آدمی بوده اما تجربه روزهای کرونایی ثابت کرده سفر رفتن در این ایام بی رفت‌وبرگشت روزهای ناخوشی را برای ما رقم خواهد زد.

گیلانیان نگران هجوم مسافران به استان و مجدداً اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در استان هستند که برایشان ممکن است گردشگران و مسافران به سوغاتی آورده شود.

برخی از بیماران حاضر در مراکز بیمارستانی گیلان ازجمله مبتلایان کرونایی غیربومی هستند که بعضاً از استان‌های هم‌جوار استان به گیلان سفرکرده‌اند.

دکتر آبتین حیدر زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته آمارها در سال گذشته نشان داده حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماران بستری کرونا در گیلان را مسافران و غیربومی‌ها تشکیل داده‌اند.

به گفته وی، مسافرت رفتن هر نوع خطری را می‌تواند در بحران کنونی ایجاد کند ازاین‌رو درخواست ما پرهیز از هرگونه سفر رفتن است و باید مردم در این ایام در خانه بمانند.

گیلانیان به‌ویژه کادر پرستاری و پزشکی به‌شدت علیرغم سال‌های گذشته هرچقدر که به تحویل سل نزدیک می‌شویم، نگرانی‌شان بیشتر می‌شود. آن‌ها نگران وضعیتی همچون سال گذشته و بعضاً شدیدتر از آن هستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مردم هزینه‌های سنگینی را در پی این بیماری متحمل شده‌اند و بعضاً در سایه همین غفلت‌ها و سهل‌انگاری‌ها جان بهترین افراد خود را نیز ازدست‌داده‌اند؛ بماند که شماری از پزشکان و پرستاران طی یک سال اخیر براثر ابتلا به کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند.

مردم معتقدند که تاکنون باتحمل این‌همه سختی‌ها و از دست دادن بهترین اقوام خود؛ اکنون نباید این پایداری که در جامعه وجود دارد را برخی با مسافرت و تفریح خود بر هم بزنند.

گیلانیان همیشه میزبان خوبی برای مسافران نوروزی بوده‌اند و بااینکه همچنان چشم‌انتظار مسافران و بستگان خود هستند اما عاجزانه از هم‌وطنان خود تقاضا دارند، دیدوبازدید و خوش‌وبش‌های روزهای عادی را در بحران کرونا موکول کنند.

کادر بهداشت و درمان نیز دغدغه‌های فراوان دارند. آن‌ها می‌گویند مسافران یا خودشان مریض هستند و یا امکان دارد در ایامی که در گیلان حضور پیدا می‌کنند، بیمار شوند.

به گفته آن‌ها، هرکدام از مسافران که در طول ایام حضور در گیلان بیمار شوند، پرستاران و پزشکان باید متحمل رنج مریض داری شوند و فشار های بیمارداری جمعیت شناور فعال در استان را نیز در کنار بیمارداری گیلانیان، تحمل کنند.

اما حالا در کنار نگرانی که مردم و کادر درمان از هجوم مسافران به استان دارند تنها به این دو قشر ختم نمی‌شود بلکه بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیز به‌شدت از مسافران خواسته‌اند تا از هرگونه سفر و گشت‌وگذار به گیلان خودداری کنند.

بیماران مبتلا به کرونا، همان‌هایی که پنجه در پنجه کرونا کرده‌اند از مردم به‌ویژه از مسافران خواسته‌اند تا به‌هیچ‌وجه سفر نروند و جان خود را با چند دقیقه و چند ساعت خوشی، به بازی نگیرند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار