کد خبر : 14257
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1396- 44: 17

شهرداری رشت فاقد درآمد پایدار است/ درآمد پایدار راه‌حل مشکلات مالی شهرداری رشت

شهرداری رشت فاقد درآمد پایدار است/ درآمد پایدار راه‌حل مشکلات مالی شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت گفت: با توجه به مشکلات مالی حاکم بر شهرداری رشت باید تصمیمی جدی و اساسی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت گرفته شود.

به گزارش گیلانستان، مسعود کاظمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رکود ساخت‌وساز در رشت موجب بروز مشکلات مالی شهرداری رشت شده است اظهار کرد: متأسفانه با توجه به وابستگی درآمد شهرداری رشت به تخلفات و عوارض ساختمانی، رکود امر ساخت‌وساز در رشت موجب بروز  مشکلات مالی برای شهرداری شده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین منبع درآمدی شهرداری رشت طی سال‌های گذشته از محل وصول عوارض ساختمانی بوده و در شرایط نامناسب فعلی  ساخت‌وساز در رشت، شهرداری توان پرداخت به‌موقع حقوق پرسنل خود را ندارد.

کاظمی بابیان اینکه ایجاد درآمد پایدار یکی از مباحث مهمی است که باید شهرداری‌ها به آن توجه کنند گفت: متأسفانه شهرداری رشت فاقد درآمد پایدار است و برای رفع مشکلات مالی باید به این مهم توجه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تالاب عینک رشت را فرصتی مناسب برای ایجاد درآمد پایدار دانست و خاطرنشان کرد: تالاب عینک رشت یک موهبت الهی و طبیعی است که با توجه به‌ آن می‌توان ضمن ایجاد اشتغال برای شهروندان درآمدی پایدار برای شهرداری ایجاد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که می‌توان از طریق آن نسبت به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت اقدام کرد توجه به امر گردشگری است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی از فصول سال ازجمله تابستان وعید نوروز شهر رشت پذیرای گردشگران بی‌شماری است می‌توان با ایجاد درآمد و توجه به اماکن گردشگر پذیر و استراحتگاه‌های کوتاه‌مدت درآمدی پایدار از این طریق برای شهرداری ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: امیدواریم با توجه به این موضوع ضمن ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری رشت دیگر شاهد وجود دغدغه‌های مالی به‌منظور پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر نباشیم./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اویس پنجشنبه , ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

یک را ه حل مقطعی درآمد برای درآمد شهر داری : ۱- جرایم دیر کرد عوارض سالانه را ببخشید تا مردم بیاییند و عوارض خود را پرداخت کنند .
۲- عوارض سالیانه مثل قبض آب و برق و گاز به درب منازل برده شود .
۳- عوارض منصفانه باشد و مردم احساس نکنند که در حق آنان اجحاف می شود تا همکاری کنند . ۴- اگر می توانید با ۲۰درصد تخفیف عوارض
مردم را تشویق کنید .

رفتن به نوار ابزار