کد خبر : 55877
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399- 30: 17

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

شور حسینی مقدمه‌ دست‌یابی به شعور حسینی است

شور حسینی مقدمه‌ دست‌یابی به شعور حسینی است

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: مکتب امام حسین (ع)، انسان ساز و شور عزاداران سرور و سالار شهیدان مقدمه‌ ای برای رسیدن به شعور حسینی است.

به گزارش گیلانستان، اسفندیار ضیایی عصر پنجشنبه در ویژه‌برنامه «زائران عاشورا» با اشاره به اینکه تعلق خاطر به امام حسین (ع) پیوند با خوشبختی و مجوزی برای حضور در کشتی نجات و هدایت است، اظهار کرد: مکتب سرور و سالار شهیدان دانشگاه خودسازی، قیام، خون‌خواهی و مکتب خضوع و مکارم اخلاقی است.

وی با بیان اینکه مکتب حسین (ع) مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، افزود: این مکتب فارغ از هر دین و مذهبی حیات بخش تفکر و باورهای تشنه معرفت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه به اهمیت قیام حسینی و دلایل همراهی اهل‌بیت (ع) و یاران باوفای ایشان اشاره و تصریح کرد: نهضت عاشورا در پیش‌گیری از انحراف مسلمین و رسواسازی هرچه بیش‌تر امویان مؤثر و سازنده بود.

ضیایی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) حرکتی در جهت سیراب‌سازی اندیشه آزادگان عالم و جنبشی در مسیر همنشین سازی مسلمین با بخشش‌ها و دور کردن آنان از رذیلت‌ها بود، افزود: آموزه‌های قیام عاشورا الگویی مناسب از دگر خواهی، احترام و معنا کردن واژه برادری، رشادت و جانبازی است.

وی به رخدادهای پس از قیام امام حسین (ع) اشاره و با تاکید بر اینکه مکتب عاشورا جنسیت نمی‌شناسد، گفت: دلیل این مدعا را می‌توان در رسالتی که بر دوش حضرت زینب (ع) نهاده شد و انتقال پیام‌های این قیام انسان ساز از سوی این بانوی برجسته جهان اسلام جستجو کرد.

مدیر کلنون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه آموزه‌های حسینی در تمامی اعصار و دوران‌ها تداوم دارد، افزود: «ولایت‌مداری» و «شهادت‌طلبی» دو بال پرواز شیعیان و از آموزه‌های مکتب انسان‌ساز امام حسین (ع) است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی و لزوم آشناسازی هرچه بیش‌تر جهانیان با این فرهنگ و معنویت امام‌حسین (ع)، اظهار کرد: به فرموده سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی «ما ملت شهادت و امام حسین هستیم» و لازم است این تفکر و باور را در اندیشه و زندگی جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار