کد خبر : 94419
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402- 53: 15

ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه / پخت ۳۰۰۰ غذا نذری در صومعه سرا

ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه / پخت ۳۰۰۰ غذا نذری در صومعه سرا

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا بر ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: واقعه غدیر باید از طریق رسانه‌ها به کل دنیا مخابره شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: واقعه غدیر در عصر حاضر باید از طریق رسانه‌ها به کل جامعه و دنیا مخابره شود.

 

وی با بیان اینکه غدیر از مهم‌ترین شعائر دینی است، احیا و بزرگداشت غدیر موجب افزایش ایمان و تقوا در جامعه می‌شود، افزود: غدیر روزی است که اعمال شیعیان پذیرفته می‌شود و در کنار برگزاری جشن و شادی باید تبیین ولایت را هم جدی بگیریم.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با اشاره به اینکه غدیر خم در واقع یک اعتقاد و راه و یک سبک زندگی و فرهنگ است، ادامه داد: بعثت آغاز این راه بود و در غدیر به ثمر نشست، و روز عاشورا و قیام امام حسین (ع)، جریان ولایت اهل بیت (ع) را تثبیت کرد تا به ظهور امام زمان (عج) ختم شود.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده بر ضرورت تبیین واقعه غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: مدل تبلیغ غدیر یک مدل اجتماعی است و باید همه واقعه غدیر را تبیین کنند، که یکی از راه‌های آن جشن‌هایی است که به صورت خیابانی برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تجلیل از سادات در نماز جمعه در روز غدیر، پیاده روی کاروان شادی در روز غدیر از مصلی به سوی میدان اصلی شهر، پخت ۳۰۰۰۰ غذای نذری به صورت محله محور در عید غدیر خم، توزیع بسته‌های حمایتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی همراه با بسته‌های فرهنگی، چراغانی و نور افشانی آذین بندی در سطح شهرستان، ایستگاه پرسش و پاسخ در خصوص غدیر، پویش نذر نان به مناسبت غدیر، گفتمان و تبیین واقعه غدیر و برنامه ویژه در بیش ۵۰ مسجد و هیأت مذهبی شهرستان، اعزام مبلغین و مداحان به مساجد هیأت‌های مذهبی، مراکز قرآنی و محل برگزاری ویژه برنامه‌های غدیر، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت غدیر خم، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران سادات بخشی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت (عید سعید غدیر خم) در شهرستان صومعه‌سرا می‌باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار