کد خبر : 104287
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402- 46: 10

مهدی فلاح در گفتگو با گیلانستان:

ضرورت پوست اندازی در لایه های مدیریتی گیلان/ انتظاری که از مجلس انقلابی بود، محقق نشد

ضرورت پوست اندازی در لایه های مدیریتی گیلان/ انتظاری که از مجلس انقلابی بود، محقق نشد

نامزد انتخابات شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در لایه های مدیریتی به ویژه در استان پوست اندازی صورت نگیرد در آینده با بحران مدیرانی مواجه می شویم.

به گزارش گیلانستان، مهدی فلاح نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان برنامه های مد نظر خود را به منظور احقاق حقوق موکلان خود در صورت ورود به مجلس ارائه کرد که بخش نخست آن در ذیل آمده است:

 

* هدایتگری و نظارت مجلس را در راس امور قرار داده است

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقشه راه پیشرفت کشور توسط مجلس ترسیم می شود، اظهار کرد: نظارت بر طرح ها و نقشه راه پیشرفت کشور که توسط مجلس در قالب قانون به تصویب می رسد، به عهده نمایندگان مجلس است.

مهدی فلاح، مجلس را طبق فرمایش امام (ره) در راس امور دانست و افزود: در راس بودن به معنای هدایتگری و نظارت است و نمایندگان مردم در مجلس نظارت بر درستی عملیات و فرآیندی که صورت می گیرد، را به عهده دارند.

وی ادامه داد: به عنوان کنشگر اجتماعی که اکنون مسئولیت انجمن اسلامی پزشکان رشت را به عهده دارم از نزدیک با مشکلات صنفی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آشنا هستم و در طول سال ها به این نتیجه رسیدم که برای برطرف شدن مسائل باید در یک جا دیده شوند و آن، مطرح شدن در مجلس است.

 

* سطح انتظاری که از مجلس انقلابی بود، تحقق پیدا نکرد

 

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت با بیان اینکه مجلس کنونی در حوزه های مختلف کارهای خوبی انجام داده است، تصریح کرد: البته سطح انتظاری که از مجلس انقلابی بود، کامل محقق نشده و یکی از دلیل های ورود بنده به عرصه انتخابات این موضوع است.

 

* ضرورت پوست اندازی در لایه های مدیریتی گیلان

 

فلاح به سن بالای ۶۰ سال برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: افراد مذکور تا ۱۰ سال آینده توانایی جسمی مناسب برای انجام یکسری کارها را نخواهند داشت و براین اساس اگر در لایه های مدیریتی به ویژه در استان پوست اندازی صورت نگیرد در آینده با بحران مدیرانی مواجه می شویم که به لحاظ مدیریتی کم تجربه خواهند بود و این امر برای نسل بعد آسیب است.

وی در پاسخ به پرسش معضل پول پاشی برخی از کاندیداها برای ورود به مجلس، بیان کرد: در ادوار مختلف مجلس به ویژه در ۲۰ سال اخیر موضوع مذکور مکرر دیده شده و اذهان را بسیار متوجه خود کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث پول همیشه و از دوره حضرت سیدالشهدا (ع) وجود داشته است، خاطرنشان کرد: ابن زیاد روی سکه های طلا دست می گذاشت و می گفت قدرت اینها بسیار زیاد است و شما از قدرت زر خبر ندارید، بنابراین ریشه طمع به مسائل مالی در بعضی انسان ها وجود دارد و موضوع جدیدی نیست که بگوییم تازه شروع شده است.

فلاح، آگاهی مردم را حائز اهمیت خواند و یادآور شد: جایگاه تبیین در جامعه بسیار مهم است، اینکه کدام طرف ایستاده ایم برای ما بیشتر اهمیت دارد، طرف کسی خریداری می شود قرار بگیریم یا طرف کسی که به جریان درست و اصولی معتقد است.

 

* پول پاشی و خرید رای خلاف قانون است

 

وی اضافه کرد: اگر کسی گعده ای دارد و مهمانی در حد ۵ تا ۶ نفر می دهد نه اینکه ۱۰ هزار یا ۲۰ هزار نفر را دعوت کند، طبیعی است اما پول پاشی و خرید رای بسیار زشت و خلاف قانون است.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت با اشاره به اینکه اگر کسی با حرکت خلاف قانون می خواهد به جایی برود که قانون گذاری کند در واقع بر سر منافع مردم معامله کرده است، اذعان کرد: موضوع مذکور خطری است که متوجه انتخابات بوده و باید یک اصلاح فرآیند در حوزه انتخابات داشته باشیم و با صراحت مساله ها را درست بنویسم و بر مبنای آن اصولی عمل کنیم.

فلاح، خرید آرا را یکی از علت های دافعه و کم شدن مشارکت در انتخابات ذکر کرد و گفت: همه افراد روحیه تقابلی با جریان مذکور را ندارند و افرادی که فقیرتر هستند می گویند طرف با پول می آید و رای می خرد و من چگونه می خواهم مقابله کنم و می بازم.

وی، مقابله با فساد پول پاشی و خرید آرا را سخت اما شدنی دانست و اظهار کرد: بعضی از کشورها راهکارهایی را اندیشیده اند و برای جلوگیری از موضوع مذکور استفاده می کنند.

 

* تلنباری از ناکارآمدی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وجود تلنباری از ناکارآمدی در دانشگاه گیلان، تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات به مدیر جدید فشار وارد می شود زیرا مساله ای وجود دارد که در مدت یک سال برطرف می شود اما ۱۰ مساله وجود دارد باید در مدت ۱۰ سال حل شود بنابراین هر مدیری بیاید امور را در دست بگیرد به طور قطع دچار آسیب می شود.

فلاح به پرداخت ماهانه حدود ۲۰ میلیارد تومان حقوق نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: به خاطر اعمال نفوذ غیر تخصصی برخی افراد سیاسی در حوزه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی، قضییه کارکنان شرکتی حل نشده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی درآمد خود را معطوف حوزه هایی می کند که نیاز به خدمات در آن حوزه نیست، تصریح کرد: بیشتر جاگذاری بیمارستان ها در قسمت هایی است که درصد اشغال تخت آنها بسیار پایین و حدود ۱۵ درصد است در صورتی که زیر ۶۰ درصد زیان ده محسوب می شود و این امر نشان می دهد اعمال قدرت برای جلب رای بوده و برای خدمت به خلق نبوده است.

دبیر انجمن اسلامی پزشکان شهرستان رشت، اصلاح روند غلط را از وظایف نمایندگان مجلس عنوان کرد و یادآور شد: نماینده مجلس تمام فرآیندها را زیر پا می گذارد که رای بیاورد در صورتی که باید از آن جلوگیری کند.

فلاح با بیان اینکه نمایندگانی داریم که برای حب شخصی و نفسانی خود یکسری هزینه را به سیستم اعمال می کنند، خاطرنشان کرد: امر مذکور موجب شده تا بخش سلامت که یکی از بخش هایی است دولت باید به عنوان خدمات به مردم ارائه کند، دچار مشکل شود و این دغدغه همه دلسوزانی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار