کد خبر : 56249
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399- 04: 11

نماینده مردم رشت در مجلس:

ظرفیت‌های قانونی لازم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد

ظرفیت‌های قانونی لازم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مردم نسبت به یکدیگر مسئول هستند و باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به جای بیاورند گفت: ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود دارد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس ظرفیت‌های قانونی لازم برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد شده است اظهار داشت: ایستادگی در برابر فتنه و فتنه‌گران مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده مردم رشت در مجلس امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف همگانی که باید در دستور کار همه آحاد جامعه باشد تلقی کرد و بیان داشت: مردم نسبت به یکدیگر مسئول هستند و قرار نیست هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد بنابراین به فرموده امام حسین(ع) باید معروف‌ها در جامعه پیاده شوند.

احمدی سنگری نبرد هشت ساله در دفاع مقدس را نوعی امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به اینکه مردم و جوانان با حضور خود در این عرصه از کشور و اسلام محافظت کردند افزود: حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق نیز در راستای امر به معروف و نهی از منکر و اجرای اوامر ولی‌فقیه و امامان معصوم(ع) انجام شد.

وی مسئولیت دولت نسبت به جامعه و آحاد مردم را نیز متذکر شد و با تأکید بر اینکه دولت باید طبق قانون اساسی به وظایف و تکالیف خود عمل کند اظهار داشت: بر اساس یکی از اصول قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرایی شود و در کنار آن دستگاه‌های ذیربط هم باید به روند انجام این کار نظارت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید از افرادی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند پشتیبانی قانونی لازم انجام شود عنوان کرد: باید جلوی برخی رفتارها نظیر قوانینی که در جامعه داریم و اجرایی نمی‌شود را بگیریم از طرفی افرادی که آمر به معروف و یا ناهی از چنین منکراتی هستند باید تشویق شوند.

احمدی سنگری رزمایش مواساتی که این روزها برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا در کشور برگزار می‌شود را نوعی امر به معروف دانست و تصریح کرد: کسی که بخواهد جلوی اختلاسی را بگیرد یا در برابر فتنه و فتنه‌گران ایستادگی کند می‌تواند از لحاظ قانونی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

وی وارد آمدن آسیب به آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه را مورد تأیید قرار داد و با اشاره به تصویب مفاد قانونی برای پشتیبانی از این افراد در جامعه خاطرنشان کرد: شناخت اینکه چه زمان باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود بسیار مهم است از سوی دیگر آمران و ناهیان مجری قانون نیستند و تنها می‌توانند تذکر بدهند.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه استقرار انقلاب اسلامی در کشورمان و مسیری که برای اصلاح بسیاری از امور پشت سر نهاده شد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب دستور دادند که در کنار ایجاد جامعه اسلامی وارد فاز جامعه سازی شویم.

عبدالکریم علیزاده با بیان اینکه معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری در حقیقت به اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌پردازد عنوان کرد: ما در این معاونت قصد داریم آمران و ناهیان را به نوعی سازماندهی کرده و آموزش دهیم و برای اثربخشی و تضمین اقدامات آن‌ها در جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

وی ترویج و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و افزایش آثار انجام این عمل در سطح جامعه به طوری که برای مردم کاملاً قابل لمس شود را هدف معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: ما در این مجموعه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نگاه جامعه‌سازانه داریم.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان موضوعات و مفاهیم دینی را بسیار وسیع دانست و با بیان اینکه می‌توان از این موضوعات در زندگی و امور فردی استفاده کرد ابراز داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ابزار کارآمد برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی محسوب می‌شود.

علیزاده شناخت دامنه معروف‌ها و منکرها توسط مردم و جامعه را لازم و ضروری دانست و با تأکید بر اینکه ولی‌فقیه در صدر جامعه‌سازی قرار دارد خاطرنشان کرد: معروف‌ها و منکرات تنها مقید به مسائل و امور دینی نیستند و مردم به عنوان نیروی اصلی پیشبرنده امر به معروف و نهی از منکر باید برای تحقق آن تلاش کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار