کد خبر : 101535
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402- 57: 21

فرمانده سپاه قدس گیلان:

مجمع بسیج نماد مردم سالاری دینی است

مجمع بسیج نماد مردم سالاری دینی است

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان مجمع بسیج یکی از نمادهای اصلی مردم سالاری دینی و اسلامی بوده و در صحنه‌های مختلف بسیار موفق بوده است.

به گزارش گیلانستان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان ظهر امروز در دهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان در سالن شهدای ناجا رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری است، اظهار کرد: مجمع بسیج یکی از نمادهای اصلی مردم سالاری دینی و اسلامی بوده و در صحنه‌های مختلف بسیار موفق بوده است.

 

وی با اشاره به نفش مؤثر بسیج در حل بحران‌های مختلف در کشور در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در سازندگی و دفع فتنه‌ها گفت: هرجا انقلاب اسلامی با مشکل برخورد بسیج و بسیجیان پای کار آمده و‌ به حل مشکلات کمک کردند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فلسفه تشکیل بسیج در کشور توسط امام راحل (ره) بیان کرد: فلسفه تشکیل بسیج استفاده از ظرفیت بی نهایت مردم برای کمک به مسؤولان به منظور رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

دامغانی یکی از اهداف بسیج را اجرایی کردن برنامه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در دهه پنجم و گام دوم انقلاب نقش بسیج بسیار مهم است و امروز با توجه به نیاز کشور و جامعه، بسیج در همه عرصه و ابعاد فعالیت‌های خود را گسترش داده و آن را همزمان ‌اجرا می‌کند.

 

وی با اشاره به عوامل موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی فرهنگی و علمی گفت: مقام معظم رهبری برای تفکر بسیجی ۲ پایه احساس مسوولیت و بصیرت ترسیم کردند و ایشان در جای دیگر عمل جهادی و مخلصانه را از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج می‌دانند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌مندی مسؤولان از ظرفیت نخبگانی بسیج در اداره کشور و حل مشکلات جامعه افزود: ظرفیت نخبگانی بسیج در قالب مجامع بسیج دور خم جمع شده و به رسیدن کشور به تمدن نوین اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.

 

وی ثمره دیگر توجه به معنویت را رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: در اقتصاد اگر به معنویت توجه کنیم دیگر لیبرال و غرب‌گراها در اقتصاد دخالت نکرده و تمامی معضلات اقتصادی و مسائل معیشتی کشور برطرف می‌شود از این رو ظرفیت نخبگانی که در بسیج دور هم‌جمع شدند نخست به معنویت توجه می‌کنند.

 

 

 

مسؤولان از ظرفیت بسیج در حل مشکلات استفاده کنند

 

محمد جلایی معاون سیاسی انتخاباتی استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی با بسیج پیوند خورده است، اظهار کرد: بسیج مکتب عشق و دلدادگی است زیرا جوانان بسیجی زیادی در راه دفاع از ملت و مطلوم‌ به شهادت رسیده و برخی از آنان هنوز گمنام هستند.

 

وی با اشاره به برنامه استکبار برای هجمه همه جانبه علیه بسیج و بسیجیان گفت: بسیج در تمامی بحران‌ها و مشکلات در کنار مردم هستند و از هیچ تلاشی برای حفظ انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کند و دشمن با آگاهی از این ویژگی بسیج، همواره این نهاد مقدس را مورد هجمه قرار می‌دهند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به سازمان یافته بودن ساختار بسیج بیان کرد: بسیج یک نهاد نظام‌مند است و به همین دلیل بسیاری از فعالیت‌های بسیج نیار به بخشنامه ندارد و از این رو تمامی مدیران باید درکنار بسیج بوده و به حل مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف بپردازند.

 

جلایی با بیان اینکه نگاه امام خمینی (ره) به بسیج یک نگاه پدرانه بوده است، افزود: امام‌راحل (ره) خود بسیج را تشکیل و آن را پرورش داد و حتی در فرمایشات خود بارها گفتند که خدایا مرا با بسیجیانم محشور بفرما که این امر حاکی از نقش مهم بسیج در کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار