کد خبر : 71429
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400- 06: 16

فرماندار فومن:

مدعی‌العموم به قضیه برداشت‌های غیراصولی مصالح رودخانه‌ای ورود کند/ فرمانداران هیچ نظارتی ندارند

مدعی‌العموم به قضیه برداشت‌های غیراصولی مصالح رودخانه‌ای ورود کند/ فرمانداران هیچ نظارتی ندارند

محسنی ورود مدعی‌العموم به قضیه برداشت‌های غیراصولی مصالح رودخانه‌ای را خواستار شد و گفت: فرمانداران هیچ نظارتی بر نحوه برداشت مصالح ندارند و از سال ۹۹ تاکنون فقط به عنوان دستگاه مطلع محسوب می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، «محمدرضا محسنی» شامگاه دوشنبه (۲۶ مهر) در استفاده اصولی از مصالح رودخانه‌ای البته با نظارت دستگاه‌های ذیربط را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر این نظارت‌ها به خوبی اعمال نشود مطمئنا به زندگی مردم و محیط زیست خسارت ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه مسئولیت بروز هرگونه خسارت در اثر برداشت مصالح رودخانه‌ای بر گردن پیمانکار پروژه است عنوان کرد: وقتی به پیمانکار مجوز برداشت داده می‌شود باید از بیرون هم عملکرد او مورد نظارت قرار گیرد تا مشخص شود که آیا واقعا برداشت مصالحی که در حال انجام است قانونی است.

محسنی عدم نظارت دستگاه‌های متولی و خسارتی که برداشت‌های غیراصولی مصالح رودخانه‌ای در شهرستان فومن و روستاهایی مانند کلفت به بار آورده است اشاره کرد و ابراز داشت: تا سال ۹۹ نحوه صدور مجوز برداشت اینطور بود که دستگاه‌های متولی با استعلام از فرمانداری این مجوزات را صادر می‌کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون طبق توافقات قرار شد برای صدور مجوز برداشت مصالح، دستگاه‌های تخصصی نظر بدهند و فرمانداری‌ها به جای نهاد ناظر فقط دستگاه مطلع باشند افزود: حرف من اینجاست مگر می‌شود در داخل یک شهرستان که همه موارد به فرماندار آن بر می‌گردد برای چنین موضوعی فرماندار فقط مطلع باشد.

فرماندار شهرستان فومن از تخریب راه‌ها و پل‌های روستایی در اثر برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای در این منطقه در سنوات گذشته  خبر داد و تصریح کرد: معتقدم اگر قرار است مجوزی برای برداشت مصالح صادر شود فرمانداری‌ها باید به عنوان دستگاه ناظر باشند تا پیوست‌های اجتماعی پروژه توسط پیمانکار مربوطه رعایت شود.

محسنی با تاکید بر اینکه اگر برداشت مصالح از رودخانه انجام نشود، این کار موجبات انباشت رسوبات و تخریب به زندگی مردم را فراهم می‌کند اظهار داشت: مطالبه مردم این است که اگر مصالحی در منطقه توسط شرکت پیمانکار برداشت می‌شود باید بخشی از آن مصالح در چهارچوب ضوابط برای همان منطقه و شهرستان استفاده بشود.

وی پررنگ شدن نقش دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم به ویژه ورودشان به بحث برداشت‌های غیراصولی مصالح رودخانه‌ای را راهکاری که می‌تواند برای مردم اثرگذار باشد دانست و عنوان کرد: علاوه بر این‌‌ها باید در صدور مجوزات حتما نظر فرمانداران شهرستان هم پرسیده شود.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اینکه پل کلفت در سال ۹۷ به علت جاری شدن سیلاب تخریب شد خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ هیچ اعتباری برای ساخت پل کلفت در نظر گرفته نشده بود و در سال ۹۹ هم فقط یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به آن تخصیص دادند و بدون شک چنین پلی که هفت میلیارد تومان منابع لازم دارد با اعتبارات قطره چکانی ساخته نمی‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی مرادبخش جانباز۵۵٪ سه شنبه , ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

سلام شب بخیر میفرماییدرودخانه برداشتندفرماندارهیچ عکس لعملی نوشون نمیده الان جدیدآدیگه خبرندارم ولی بایدبگم هشت سال دردولت روحانی تمام رودخانه سفیدورودخانه رودباروچندین رودخانه هاوکوه های رودباررونماینده دوره قبل رشت ادعای جانبازی داره بردندخوردندکسی به ایشون جرات نکردبگه چرااین جنایت رامیکنی من بهش اعتراض کردم یه عده گفتنداجاره کرده چه اجاره یی فقط ایشون بایداجاره کنندمیدونیدمااز کجاداریم میخوریم براینکه ماضعیف کش هستیم ولااگرایشون نمیتونست همچون کاری روبکنه همینه که امروزفرزندشهیدبخاطرمشکلات زندگی روز مره درچهارمحال بختیاری اول خواست ازپشت بام اداره کل بنیاداستان اوناخودشوپرت کنه باهزارگرفتاری راضی کردندنزاشتندآوردندپایین حراست بنیاداستان ضمن اینکه ازش دلجویی کنه دردشوبپرسه فرزندشهیدازبنیاد انداخت بیرون میدونندپدرنداره ازحقش دفاع کنه بخاطراونه بزارمن بودم حراست بهم میگفت بالای چشمت ابروست بعدآمیدیدچه بلایی سرش میاوردم حیف هزارحیف دارم افسوس میخورم

رفتن به نوار ابزار