کد خبر : 105108
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402- 17: 15

واکنش استاندار گیلان به ۲ حاشیه اخیر:

معرفی آن ۱۰ نفر برای استخدام در اختیارات استانداران بوده/ اداره‌کل ورزش پاسخگوی حواشی تجلیل از جوانان باشد

معرفی آن ۱۰ نفر برای استخدام در اختیارات استانداران بوده/ اداره‌کل ورزش پاسخگوی حواشی تجلیل از جوانان باشد

استاندار گیلان گفت: آن ۱۰ نفر پیشنهاد کار داشتند و ما با اختیاری که دولت به استانداران سراسر کشور داده آنان را به تهران اعلام کردیم و هنوز جذبی اتفاق نیافتاده است.

به گزارش گیلانستان، اسدلله عباسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان به نسبت میانگین کشوری اظهار کرد: نرخ بیکاری در گیلان ۶.۲ دهم درصد نست به کشور ۷.۶ دهم درصد است که این امر نشان دهنده کاهش ۲.۵ دهم درصدی نرخ بیکاری در گیلان به نسبت کشور است.

 

استاندار گیلان نرخ مشارکت اقتصادی گیلان را به نسبت کشور بسیار خوب دانست و بیان کرد: بر اساس آمار نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴‌.۵ نیم در گیلان و در کشور ۴۴.۱ است.

 

عباسی با اشاره به تصویب ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در گیلان افزود: در سال جاری ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری در گیلان با اعتبار ۹۴ همت به تصویب رسیده است.

 

وی با ابراز خرسندی از تعهد ۱۰۳ درصدی ایجاد اشتغال در گیلان بیان کرد:تعهد اشتغال در گیلان ۳۲ هزار نفر بوده است که بر اساس آمار در این استان ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال داشتیم که بسیار امید بخش است.

 

*کارخانه کشتی‌سازی در گیلان احداث می‌شود

 

استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن پنج و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در گیلان گفت: در سفر هیئت اقتصادی گیلان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه‌ اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی پنج هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

عباسی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم ارتباط و اعتماد با اصحاب رسانه است، گفت: تنها راه مقابله با سیاست خصمانه دشمن بهره‌مندی از ظرفیت اصحاب رسانه می‌باشد زیرا حق مردم دانستن حقایق است.

 

وی با تاکید بر برنامه دشمن برای ایجاد موج نا امیدی در کشور از طریق مختلف بیان کرد: استکبار همواره سعی دارد فضای کشور را نا امنی جلوه دهند ولی اصحاب رسانه همیشه در کنار مردم بوده و با انتقال درست اخبار برنامه‌های دشمن را خنثی کردند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست محترم جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت، گفت: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار دهد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.

 

*پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر

 

عباسی از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت خبر داد و افزود: مابقی اعتبارات اختصاص یافته به فاضلاب مسکن مهر رشت در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی ۶ الی هفت ماه آینده باید این پروژه به بهره‌برداری برسد زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.

 

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی سه لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی باردیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند‌ لذا انتظار دارم اقدامات حوزه پسماند را در ۲ سال گذشته به نسبت ۳۷ سال گذشته بررسی کنند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ۲ خط شرکت ماده ۳۸ شده که با تحویل آن؛ کل زباله‌ها تبدیل به کودآلی خواهد شد و تنها برگشتی‌ها بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل خواهد شد ضمن اینکه حجم ورودی به سایت دفن زباله به ۳۵۰ تن کاهش می یابد.

 

* آن ۱۰ نفر پیشنهاد کار داشتند و ما آنان را معرفی کردیم/ اداره‌کل ورزش پاسخگوی حواشی تجلیل از جوانان باشد

 

وی با بیان اینکه بنده به نخبگان گیلانی افتخار کرده و همواره حامی آنان در حوزه‌های مختلف بودم، اظهار کرد: در خصوص جذب ۱۰ نخبه گیلانی در دستگاه‌های دولتی بنیاد ملی نخبگان آزمون گرفته و سپس ۱۰ نفر را انتخاب می‌کنند و بر اساس شاخص‌ها به استان‌ها معرفی می‌کنند.

وی در خصوص اعلام لیست‌ اعلام از سوی استاندار برای جذب به وزارت کشور افزود: آن ۱۰ نفر پیشنهاد کار داشتند و ما با اختیاری که دولت به استانداران سراسر کشور داده آنان را به تهران اعلام کردیم و هنوز جذبی اتفاق نیافتاده است و این امر در دولت‌های گذشته نیز این امر مسبوق به سابقه است.

استاندار گیلان با اشاره با حواشی رخ داده در مراسم تجلیل از جوانان ایرانی، پرچمدار پیشرفت گفت: متولی برگزاری این مراسم اداره کل ورزش و جوانان بوده و این دستگاه باید پاسخگو باشد و ما هم پیگیر این مسئله هستیم زیرا ماهانه تعداد مراسمات تجلیل متعددی توسط دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار