کد خبر : 104792
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402- 58: 15

با مجروحیت آمدند تا جلسه از حدنصاب نیفتد!

مقایسه نمایندگان مجروح حادثه ۷ تیر و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی!

مقایسه نمایندگان مجروح حادثه ۷ تیر و نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی!

بلافاصله در دهم‌ تیرماه‌، جلسه‌ علنی‌ برگزار شد و به‌ خاطر اینکه‌ مجلس‌ از اکثریت‌ نیفتد، نمایندگان‌ مجروح‌ در مجلس‌ حضور پیدا کردند.

به گزارش گیلانستان، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، از مدت‌ها قبل با استفاده از عناصر نفوذی خود، توانسته بود به نهادهای مهم نفوذ کند و یکی از نفوذیان این سازمان به نام کلاهی، در ۷ تیر ۱۳۶۰ با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، باعث شهادت یاران امام شد.

 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در بخشی از خاطرات خود در این رابطه می‌گوید:

پس از حادثه‌، جلسه‌ای‌ در مجلس‌ تشکیل‌ شد که‌ چه‌ کار کنیم‌. بنا شد شهدایی‌ که‌ مربوط‌ به‌ شهرستان‌ها هستند به شهر خودشان برده شوند و در مسیر، تشییع‌ جنازه‌ بشوند تا چهره‌ منافقین‌ کوردل‌ برای‌ همگان‌ روشن‌ شود و موج‌ ایجاد کند و بغض‌ و کینه‌ منافقین‌ نسبت‌ به‌ انقلاب‌ و اسلام‌ مشخص‌ شود. تشییع‌ جنازه‌های‌ باشکوهی‌ به‌ نفع‌ انقلاب‌ و نظام‌ و برضد منافقین‌ برگزار شد. بنا شد ما هم‌ اخویمان‌ را ببریم‌ در نور دفن‌ کنیم‌. در تمامی‌ شهرها و روستاها مردم‌ ایستاده‌ بودند تا اخوی‌ را تشییع‌ کنند، در تمام‌ مسیر سخنرانی‌ می‌کردم‌ و به‌ مردم‌ دلداری‌ می‌دادم‌ و به‌ منافقین‌ و بنی‌صدر حمله‌ می‌کردم‌.

 

بلافاصله در دهم‌ تیرماه‌، جلسه‌ علنی‌ برگزار شد و به‌ خاطر اینکه‌ مجلس‌ از اکثریت‌ نیفتد، نمایندگان‌ مجروح‌ در مجلس‌ حضور پیدا کردند. صحنه‌ بسیار زیبایی‌ به‌وجود آمد. ۲۷ دسته‌ گل‌ بر روی‌ صندلی‌های‌ خالی‌ نمایندگان‌ شهید گذاشته‌ شد. تا قرآن‌ خواندن‌ شروع‌ شد، همه‌ نمایندگان‌ شروع‌ کردند به‌ گریه‌ کردن‌، حتی‌ آقای‌ هاشمی‌ هم‌ نتوانست‌ خود را نگه‌ دارد. تنها کسی‌ که‌ گریه‌ نکرد و به‌ نمایندگان‌ دلداری‌ می‌داد، بنده‌ بودم‌ و معتقد بودم‌ نباید در برابر جریان‌ نفاق از خود ضعف‌ نشان‌ بدهیم‌.

 

بعد از این خاطره‌ای که نقل شد حال مقایسه‌ای کنیم نمایندگان آن ایام با امروز را ؛ آنان ۷ تیر ۱۳۶۰ مجروح شده و ۱۰ تیر با همان حال وخیم خود آمدند تا جلسه از حدنصاب خارج نشود ولی برخی نمایندگان که روز ۱۱ اسفند امسال انتخابات داشتند، ۱۴ اسفند در جلسه رسمی مجلس شرکت نکردند!

 

گفتنی است در میان نمایندگان غائب جلسه روز دوشنبه ۱۴ اسفند اسامی آقایان محمد صفری نماینده رودسر و املش، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا و ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه به چشم می‌خورد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار