کد خبر : 93439
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 خرداد 1402- 17: 19

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود

ممنوعیت هرگونه مصرف جدید از آب سد سفید رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از ممنوعیت هرگونه مصرف آبی جدید در حوضه آبریز سد سفیدرود به دلیل کاهش چشمگیر آورد سالانه این رودخانه خبر داد.

به گزارش گیلانستان، وحید خرّمی اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش‌ها و کاهش آورد رودخانه سفیدرود در حوضه آبریز این سد به کمتر از نصف در ۲۰ سال گذشته و با تصویب شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود، برای ایجاد تعادل منابع و مصارف آب این رودخانه، هرگونه مصرف جدید از آب رودخانه سفیدرود در این حوضه آبریز برای جلوگیری از تنش آبی ممنوع است.

 

وی اضافه کرد: این مصوبه در حوضه آبریز سفیدرود به مساحت ۵۹ هزار کیلومترمربع، شامل استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، تهران، قزوین، همدان و البرز از سال ۹۴ تاکنون اجرا شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به انتشار خبر اخذ مجوز ماده ۲۳ انتقال آب از سفیدرود به دشت اردبیل گفت: این مصرف جدید، تنش‌های آبی این حوضه را به رغم رویکردهای وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران افزایش می‌دهد.

 

خرمی با بیان اینکه ۹ استانی که از آب رودخانه سفیدرود استفاده می‌کنند باید در مصرف آب این رودخانه با توجه به کمبود منابع آبی تعادل برقرار کنند، افزود: مدیریت مصرف، افزایش بهره وری، استفاده بهینه از ظرفیت مخازن سدها، آزاد سازی منابع فعلی آب برای تأمین کمبود آب آشامیدنی و استفاده از پساب برای مصارف صنعتی از اقداماتی است که در حوضه آبریز رودخانه سفیدرود در این استان‌ها باید انجام شود تا کمبود منابع آبی جبران شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار