کد خبر : 93478
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1402- 29: 15

نقش مؤثر فعالان تولید خوراک دام در امنیت غذایی گیلان/ استانداردها رعایت شود

نقش مؤثر فعالان تولید خوراک دام در امنیت غذایی گیلان/ استانداردها رعایت شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر لزوم رعایت استانداردهای بهداشتی از سوی فعالان تولید خوراک دام تاکید کرد و گفت: کارخانجات تولید کننده خوراک دام در گیلان نقش مهمی در امنیت غذایی دارند.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیلان در بخش تولید مرغ و فرآورده‌های دام و طیور از استان‌های برتر و تأثیرگذار کشور است.

 

وی با اشاره به نقش تعیین کننده فعالان واحدهای تولید خوراک دام در تأمین امنیت غذایی افزود: کارخانجات تولید کننده خوراک دام در استان گیلان نقش مهمی در امنیت غذایی و افزایش تولید دامی و پرواربندی دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه صنایع تولید خوراک دام بیان کرد: این کارخانجات با تولید خوراک‌های متنوع و با کیفیت، به تأمین تغذیه سالم و متعادل دام‌ها کمک می‌کند و در نتیجه، باعث افزایش تولید شیر و گوشت در منطقه می‌شوند.

 

محمدی با بیان اینکه استفاده از خوراک‌های با کیفیت و متنوع، سبب افزایش رشد و وزن دام‌ها می‌شود، گفت: استفاده از خوراک دام با کیفیت منجر به تولید شیر و گوشت سالم شده و عملکرد دام‌ها را بهبود می‌بخشد و در نتیجه، هزینه‌های پرواربندی را کاهش می‌دهد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کارخانجات تولید کننده خوراک دام، با تأمین خوراک‌های با کیفیت، به افزایش امنیت غذایی منطقه کمک می‌کنند، گفت: خوراک‌های تولید شده در این کارخانجات، با رعایت استانداردهای بهداشتی و تغذیه‌ای، به دام‌ها تأمین می‌شوند و در نتیجه، محصولات دامی سالم و با کیفیت تولید می‌شود.

 

محمدی اضافه کرد: کارخانجات تولید کننده خوراک دام در استان گیلان می‌توانند نقش مهمی در افزایش تولید دامی و پرواربندی و همچنین، امنیت غذایی منطقه داشته باشند.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت الزامات و استانداردهای بهداشتی از سوی فعالان تولید خوراک دام در گیلان افزود: این کارخانجات با رعایت استانداردهای بهداشتی و تغذیه‌ای، خوراک‌های با کیفیت و مناسب برای دام‌ها تولید کنند و همچنین با همکاری با دامداران و پرورش دهندگان، به افزایش تولید دامی در منطقه کمک کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار