کد خبر : 55593
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهریور 1399- 56: 17

فرماندار رشت:

ورود قرارگاه خاتم به پروژه رودخانه‌های رشت/افتتاح ۱۷۵ پروژه بااعتبار هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت

ورود قرارگاه خاتم به پروژه رودخانه‌های رشت/افتتاح ۱۷۵ پروژه بااعتبار هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به افتتاح ۱۷۵ پروژه بااعتبار هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت گفت: ورود قرارگاه خاتم برای رفع مشکل دو رودخانه معروف رشت امیدواری فوق‌العاده‌ای را برای شهرستان رشت ایجاد کرده تا مشکل این دو رودخانه با توانمندی قرارگاه خاتم برطرف شود.

به گزارش گیلانستان، علی فتح‌اللهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ زنی در هفته دولت، اظهار کرد: تعداد کل پروژه‌ها ۱۷۵ پروژه بااعتبار حدود هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت است.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های بخش خصوصی ۵۴ پروژه بااعتبار حدود هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: تعداد پروژه‌های بخش دولتی ۱۲۱ پروژه بااعتبار هزینه شده حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مجموعه فرصت‌های شغلی با افتتاح پروژه‌های هفته دولت دو هزار و ۳۶۸ نفر که از این میزان هزار و  ۱۱ نفر شغل موقت و هزار ۳۵۸ نفر شغل دوم ایجاد می‌کند، تصریح شد: تمام تلاش دولت مسؤولین ارائه خدمات به  مردم  به بهترین شکل است و معتقدیم که بیان خدمات و اقدامات انجام شده موجب افزایش امید در جامعه می‌شود.

فتح‌اللهی با بیان اینکه ۱۱۳ پروژه در فصل عمران و زیرساخت شهری و روستایی با هزینه‌کرد ۹۶ میلیارد تومان برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: تعداد ۱۴ پروژه در بخش صنعت، معدن و تجارت با هزینه کرد هزار و ۷۳ میلیارد تومان شامل احداث و افتتاح شرکت‌های تولیدی شهر صنعتی شهرک صنعتی سپیدرود و مجتمع کارگاهی رشت است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ پروژه در بخش فرهنگ و گردشگری با هزینه کرد ۱۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، بیان کرد: پروژه‌های فرهنگی و گردشگری شامل افتتاح طرح‌های بوم گردی، افتتاح کارگاه صنعتی صنایع‌دستی افتتاح واحدهای صنایع‌دستی کوچک است.

فرماندار شهرستان رشت به برنامه‌ریزی برای تعداد ۱۱ پروژه در حوزه کشاورزی با هزینه‌کرد  ۴۴ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی  اجرای طرح تجهیز و نوسازی و افتتاح کارخانه برنج‌کوبی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰ پروژه در بخش حمایتی با هزینه‌کرد ۶ میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته‌شده است گفت: مسئولین باید پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و عملکرد خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی در پاسخ به اینکه چند درصد از پروژه‌های امسال تکمیلی هست و مهم‌ترین چالش شهرستان رشت در حوزه اعتبارات مربوط به کدام بخش، اظهار کرد: بخش قابل‌توجهی از پروژه‌ها تکمیلی است چراکه بعد از افتتاح در دهه فجر یا از گذشته و تمام نشده بود و قرار است که در هفته دولت به اتمام برسد.

 وی با اشاره به ساختار اداری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهاد عمومی و غیردولتی هستند به‌طوری‌که ازنظر ضوابط زیرمجموعه دولت و نظر اقتصادی خودگردان بوده و با مشارکت مردم باید تأمین شوند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه مردم تا کارشان به شهرداری‌ها نرسد از پرداخت عوارض نوسازی غافل می‌مانند، افزود: هرچه مشارکت مردم بیشتر شود انجام فعالیت‌های اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها اعتبارات ملی دارند، افزود: ورود قرارگاه خاتم برای رفع مشکل دو رودخانه معروف رشت امیدواری فوق‌العاده‌ای را برای شهرستان رشت ایجاد کرده تا مشکل این دو رودخانه با توانمندی قرارگاه خاتم برطرف شود که در این صورت، جزء پروژه‌های خوب شهرستان محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار