کد خبر : 66266
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400- 05: 18

پاتوقی جوان پسند در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

پاتوقی جوان پسند در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف لنگرود با بیش از ۲۰۰ عضو نوجوان و جوان با راهکارهایی زیبا به پاتوقی جوان پسند در چاف تبدیل شده است.

به گزارش گیلانستان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و احیای کارکردهای مساجد تشکیل شده‌اند، نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به این اماکن مقدس و تحکیم پیوند میان آنان دارند. این کانون‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری بسترساز حضور جوانان به مساجد بوده تا این مکان فضایی برای گردهم‌آیی و فعالیت این قشر شود.

یکی از این کانون‌های فرهنگی هنری که توانسته با برنامه‌های جذاب زمینه حضور کودکان و نوجوانان را به مسجد فراهم کند، کانون فرهنگی هنری بلال در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف است. این کانون از بدو تاسیس با حضور طلبه‌ای فعال و جوان به همراه همسرش فعالیت را با تمرکز بر روی نوجوانان و جوانان آغاز کرد تا بتواند به پاتوفی جوان پسند تبدیل شود.

حجت الاسلام «مجتبی ضابطی» با بیان اینکه این کانون دارای بیش از ۲۲۰ عضو فعال از قشر نوجوانان و جوانان است گفت: با تشکیل شورای اندیشه ورز در کانون راهکارهای محتلفی برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان اجرا می‌کنیم تا بتوانیم پیوند بین نوجوانان و این مکان مقدس را بیشتر کنیم.

مدیر کانون بلال مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تازه آباد چاف شهرستان لنگرود با بیان اینکه پیوند بین نوجوانان و مسجد از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با محوریت مسجد ارتقا دهنده بعد معنوی انسان است.

وی از اجرای طرح جشن تولد مسجدی بچه‌های مسجد در کانون خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح که با هدف ارتباط قلبی بچه‌ها با مسجد برگزار می‌شود، با تهیه کیک، شیرینی، برف شادی، فشفشه و کادو از طرف دوستان خاطره‌ای مسجدی ایجاد می‌کنیم.

ضابطی از دیگر سرگرمی‌هایی که برای پسران کانون ایجاد کرده است را مسابقات کراش جام رمضان یاد کرد و بیان داشت: این طرح به یاد سردار خط شکن جبهه مقاومت «محمدعلی حق بین» برگزار شد.

وی اعلام کرد: اجرای نماز جماعت، تلاوت مستمر قرآن کریم، کلاس تجوید، تلاوت چند خط از قرآن کریم توسط نوجوانان و خردسالان از برنامه‌های ماه مبارک رمضان ویژه نوحوانان بود.

ضابطی طرح «مسجد بستنی» را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح مشوق خوبی برای جذب کودکان به مسجد است اظهارداشت: در قالب این طرح به کودکان حاضر در نماز جماعت، بستی و کیک اهدا تا در کنار هم لحظات شیرینی را داشته باشند.

وی «مسجد پویا» را از دیگر طرح‌های اجرایی در کانون بلال دانست و تصریح کرد: با تهیه دستگاه ps4 و بازی‌های رایانه‌ای و فوتبال دستی‌های پیشرفته بچه‌های محل را جذب مسجد می‌کنیم.

مدیر کانون بلال با اشاره به همکاری همسرش در اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون از اجرای مشاوره حضوری و غیرحضوری برای دختران و زنان روستایی خبرداد و ابراز کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس در مقاطع ابتدائی و راهنمایی توسط همسرش «انسیه مهری پور» از دیگر برنامه‌های کانون برای جذب نوجوانان به مسجد است.

وی اجرای رزمایش مواسات و همدلی را از دیگر برنامه‌های کانون با همکاری خیران و نیکوکاران برشمردو بیان کرد: در ماه رمضان میزبان روزه داران با ۵۰۰ وعده افطار ساده بودیم.

ضابطی اعلام کرد: این رزمایش به‌صورت مستمر برگزار شده و ماهانه به ۶۰ نیازمند منطقه بسته‌های حمایتی اهدا می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار