کد خبر : 103712
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402- 51: 11

پنج طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی شد

پنج طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی شد

پنج طرح صنعتی در منطقه آزاد انزلی همزمان با ۴۳ طرح سرمایه گذاری دیگر در چهار منطقه آزاد کشور با دستور رئیس جمهور بهره برداری شد.

به گزارش گیلانستان، این پنج طرح با سرمایه گذاری هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۵۵۰ نفر همزمان با طرح های سرمایه گذاری چهار منطقه آزاد کشور به صورت ارتباط تصویری با دستور رئیس جمهور راه اندازی شد.

 

این طرح‌ها مشتمل بر افتتاح واحد تولیدی پوشاک با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۳۰ نفر اشتغالزایی، کارخانه تولید مواد غذایی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر، واحد تولیدی محصولات بهداشتی با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر است.

 

همچنین واحد تولید کابل شبکه‌ای با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال ۲۰ نفر و یک مجتمع تجاری و خدماتی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفری نیز امروز به طور همزمان با طرح های سرمایه گذاری و زیرساختی مناطق آزاد کشور فعال شدند.

 

منطقه آزاد انزلی ۷۶ طرح سرمایه گذاری دیگر نیز توسط بخش خصوصی به ارزش ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا و تکمیل دارد و طرح های زیرساختی این سازمان با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در دست احداث است.

 

امروز ۴۸ طرح سرمایه گذاری به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال (۱۰ همت) در پنج منطقه آزاد بندرانزلی، چابهار، ارس، ماکو و اروند با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور راه اندازی شد.

 

منطقه آزاد انزلی در وسعت ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار به عنوان کوچکترین منطقه آزاد کشور، دارای حدود ۱۶۰ واحد تولیدی – صنعتی فعال در ۲ شهرک صنعتی است و با توجه به نیازهای رو به رشد برای حضور در این منطقه، طرح احداث سومین شهرک صنعتی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و همجوار خط ریل سراسری از سوی این سازمان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار