کد خبر : 74893
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400- 12: 9

چرا مطالعه باعث موفقیت و بهبود سلامت روانی کودکان می‌‌شود؟

چرا مطالعه باعث موفقیت و بهبود سلامت روانی کودکان می‌‌شود؟

.

به گزارش گیلانستان، کودکانی که برای لذت خواندن و نوشتن نامه می‌ نویسند، توانایی بیشتری دارند تا مهارت‌ های سواد آموزی احساسی را گسترش دهند و باید کنترل شرایطی که ممکن است آسیب‌ پذیر باشند را به دست بگیرند.

مطالعه دایره لغات را گسترش می‌ دهد تا آنها بتوانند احساسات خود را دقیق‌ تر بیان کنند، در حالی که نوشتن داستان، شعر، دفتر خاطرات یا حتی یادداشت برای دوستان، به آنها یک خروجی برای احساسات می‌ دهد.

در واقع، تجربیات مشاورین در جلسات مشاوره کودک نشان داد کودکانی که توانایی کلامی پایینی دارند، نسبت به کودکانی با توانایی کلامی بالا، مشکلات روانی بیشتری دارند

علم روانشناسی کودکان توضیح می دهد، توانایی خواندن و نوشتن خوب به این معنی است که کودکان می‌ توانند درک کنند چه احساسی دارند، افکار و احساسات خود را بیان می‌ کنند و به دنبال حمایت می‌ گردند.

همچنین می‌ تواند به افزایش اعتماد به نفس و آگاهی خود و پرورش علاقه به یادگیری و درک دیگران کمک کند.

مطالعه به تنهایی یا با همدیگر؟
معمولا زمانی که کودکانمان به طور مستقل می‌ توانند بخوانند، دیگر برایشان کتاب نمی خوانیم، اما ادامه مطالعه کتاب با یکدیگر تاثیر مطالعه بر سلامت روان کودکان و نوجوانان را بیشتر می کند.

مثلا:

تقویت ارتباط
ایجاد مکالمات بهتر
ایجاد همدلی
و مهارت گوش دادن
همه اینها می‌ توانند تأثیر ناگهانی بر سلامت روان بچه ها با مطالعه کردن داشته باشند.

خواندن کتاب هایی که درباره رفاه و سلامت روان است، می تواند راهی عالی برای شروع مکالمات درباره احساساتی باشد که کودکان ممکن است تجربه کرده و با آنها دست و پنجه نرم می‌ کنند.

همچنین تحقیقات روان شناسی نشان می‌ دهند، کودکانی که با شخصی دیگر در خانه مطالعه می کنند اظهار داشتند این امر به آنها کمک می کند تا آرامتر و شادتر باشند

داستان قبل از خواب حتی در صورت اطمینان از توانایی خواندن کودک، یک سنت خوب است. مطالعه قبل از خواب به کودکان کمک می‌ کند تا از روز جدا شوند و آنها را برای خواب خوب شب و بیدار شدن از خواب آماده می‌ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار