کد خبر : 66714
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 خرداد 1400- 58: 10

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

​تحقق ۶۹۲ میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته گیلان/ بودجه امور پژوهشی تامین می‌شود

​تحقق ۶۹۲ میلیارد تومان از اعتبارات سال گذشته گیلان/ بودجه امور پژوهشی تامین می‌شود

محمدی از تحقق ۶۹۲ میلیارد تومانی اعتبارات سال گذشته گیلان فراتر از تعهداتی که داده شده بود خبر داد و گفت: بودجه امور پژوهشی استان گیلان تامین می‌شود.

به گزارش گیلانستان، «کیوان محمدی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ خرداد) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه بودجه امور پژوهشی استان گیلان تامین می‌شود اظهار داشت: اعتبارات سال گذشته گیلان فراتر از تعهدات داده شده در سال گذشته به عدد ۶۹۲ میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده عزم ویژه دولت و عبور از مشکلاتی نظیر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ضمن تشکر از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه سال گذشته را به علت تحریم‌های سخت و فشارهای اقتصادی از حیث اعتبارات و منابع مالی با سختی شروع کردیم عنوان کرد:‌ به همت دولت و با کمک‌های خداوند متعال توانستیم در بخش تخصیص اعتبارات به موفقیت‌های خوبی برسیم.

محمدی بودجه سال ۹۹ استان گیلان را ۵۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به مشکلات اعتباری و هزینه‌ای که داشتیم قرار بود از مواردی مانند هزینه‌های غیرضرور، حق مأموریت و یا حق اضافه کار و این‌ها چشم پوشی کنیم که البته دولت برای تحقق بودجه استان‌ها از جمله گیلان با موفقیت عمل کرد.

وی با بیان اینکه با وجود همه پیش‌بینی‌هایی که درباره احتمال کمبود بودجه و اعتبارات در اواسط سال ۹۹ و ایجاد مشکل شده بو،د روند به خوبی پیش رفت تصریح کرد: خوشبتانه در پایان سال توانستیم فراتر از وعده ابتدای سال در بخش تخصیص اعتبارات عمل کنیم به طوری‌که  عملکرد گیلان در این زمینه تحقق ۶۹۲ میلیارد تومان اعتبار بود.

وی بودجه امسال استان گیلان را حدود ۸۰۸ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه به زودی روند توزیع اعتبارات هزینه‌ه‌ای دستگاه‌های استان را شروع می‌کنیم ابراز داشت: اعتبارات استان گیلان در بخش هزینه‌ای در سال ۹۹ از سه منبع با ۱۰ ردیف است و کل اعتبارات ما در این بخش به ۷۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه سهم اعتبارات هزینه‌ای استان به نسبت سال قبل چیزی حدود ۵۶٫۹ دهم رشد داشته است ابراز داشت: رشد اعتبارات کل کشوری در این حوزه حدود ۵۶٫۸ دهم بود و گیلان از لحاظ رشد اعتبار خود در سال قبل سی و یکمین استان کشور شد اما امسال با ۱۰ پله صعود در جمع ۲۲ استان کشور قرار گرفت.

محمدی رشد ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را از جمله مواردی که به خوبی محقق شد خواند و اظهار داشت: بودجه هزینه‌ای گیلان در سال ۱۴۰۰ با یک رشد خوب به ۸۲۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و در همین زمینه به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان نوید سالی خوب با کمترین مشکل را می‌دهیم. 

وی اختصاص بودجه به کارها و تحقیقات پژوهشی را متناسب با همان درصدی که در بودجه و اعتبارات پیش‌بینی شده است لازم و ضروری دانست و ضمن اشاره به فروش اموال مازاد دولت برای تامین اعتبارات  خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش همه دست‌اندرکاران سال مالی خوبی را در کشور و استان گیلان پشت سر بگذاریم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار