کد خبر : 67105
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400- 39: 12

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

​تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس/ تغییرات زیادی در لایحه ایجاد شد

​تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس/ تغییرات زیادی در لایحه ایجاد شد

احمدی سنگری از تصویب جزئیات رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس خبر داد و گفت: تغییرات زیادی در این لایحه از جمله در میزان حقوق لحاظ شده است.

به گزارش گیلانستان، «محمدرضا احمدی سنگری» تصویب جزئیات رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه تغییرات زیادی در این لایحه از جمله در میزان حقوق لحاظ شده است اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان در راستای تکریم شأن و منزلت معلمان انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفع تبعیض و برقراری عدالت در مورد فرهنگیان را همانند اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و توجه به تخصص آن‌ها را از جمله اهداف لایحه رتبه‌بندی اعلام کرد و بیان داشت: لحاظ کردن کادر اداری آموزش و پرورش در رتبه‌بندی نیز از دیگر تغییراتی است که در لایحه نسبت به انجام آن اقدام کردیم.

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه جزئیات اصلاح شده که مورد اشاره قرار گرفت با اکثریت آراء نمایندگان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید اذعان کرد: در حال حاضر پس از بررسی جزئیات، لایحه رتبه بندی فرهنگیان مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات برگردانده می‌شود تا بررسی‌های تخصصی‌تری روی آن انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس لایحه رتبه‌بندی و اجرای کامل آن را همواره یکی از مهم‌ترین مطالبات معلمان از مجلس و دولت دانست و اضافه کرد: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان پس از مدت‌ها انتظار بالاخره تا چند وقت دیگر به شکل کامل در مجلس تصویب می‌شود و جهت اجرا در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات مجلس یازدهم را پیش‌بردن اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اعلام کرد و با اشاره به اینکه این طرح سال‌ها بود که در ادوار گذشته مجلس خاک می‌خورد یادآور شد: جذب فرهنگیان و معلمان حق‌التدریسی، نهضتی، معلمان پیش‌دبستانی و تعیین تکلیف این گروه‌ها از جمله اقدامات مهم مجلس یازدهم است.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن قدردانی از تلاش‌ها و فداکاری‌های معلمان و فرهنگیان کشور به ویژه گیلان در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیل نکردن حتی یک لحظه از فرآیند تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: لایحه رتبه‌بندی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که با پیگیری‌های مجلس یازدهم به بار نشسته است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار